חיים אורן גופיטר ריסרץ על קבוצות השפעה בשיווק באינטרנ כנס בלוגפרנס

חיים

חיים אורן מג'ופיטר ריסרץ ישראל.

פיספסתי את ההתחלה….

מדברים על המשפיענים החדשים כלומר גולשים שמובילים באימוץ פלטפורמות חדשות באינטרנט. המשפיענים החדשים מובילים ביאנטרנט ומדברים על תוצאות של סקר בהם הם נשאלו מהם הטכנולוגיות החדשות בהם הם משתמשים, בתוצאות הסקר רואים שהם אכן הראשונים שאימצו את הטכנולוגיות והמוצרים החדשים.

המשפיענים הקלאסים שונים- הם מומחי מוצר.

שאלנו את המדגם המייצג: האם אתה מסכים אם ההגד הבא :" אני האדם הראשון שאיתו חברים מתייעצים בקניית מוצר חדש"

אנחנו רואים ממצא מעניין- משפיענים קלאסיים מזדהים עם ההיגד הזה גם בתחום האלקטרוניקה וגם בתחום האופנה.
המסקנות מכל הנ"ל הוא שאם נבחן את תהליך קבלת ההחלטה של רכישת צרכנים אנחנו רואים שמשפיענים חדשים משפיעים בעיקר ביצירה של מודעות זיקה וכוונת רכישה אבל המשפיעינים הקלאסים עוזרים בהחלטה הסופית של הרכישה.

לכן בנינו מודל:
המשפיענים החדשים שמשתמשים יותר במדיות החברתיות כגון בלוגים מעבירים את המסר לכמות אדירה של אנשים

לעומתם המשפיענים הקלאסיים משפיעים על תהליך ביצוע המכירה עצמה כלומר על הקו התחתי- יש מכירה או אין.

למעשה יש 2 קבוצות:

משפיענים חדשים– העלאת מודעות למוצר ויצירת באזזז ובאופן ויראלי מעבירים מסר לכמות אדירה של אנשים.

לעומתם המשפיענים הקלאסיים– משפיעים על חוג יותר מצומצם של חברים וגורמים להם לבצע קנייה.

אחרי שהבנו את שני הקבוצות האלו השאלה הגדולה היא איך אנחנו כמפרסמים ומשפיעים בעצמינו על קבוצות המשפיעים הללו.

הבנו שמפרסמים צריכים ליצור קשר הדוק יותר בין מיתוג למכירות.

כמו כן הבנו שצריך לרתום את המשפיענים החדשים מכיוון שהם מאוד אקטיבים

אז איך מושכים אותם ?

או על ידי תוכן ייחודי.

למעשה ממצא המחקר הולם את הספר של גולדויין "נקודת הכרעה" משפיענים חדשים הם מה שגלדוויל מכנה "מקשרים"

זיהנו קבוצות מצומצמות, משווקים צריכים לפתח טקטיקות שיכוונו לשני הקבוצות הספציפיות האלו.

בלוגים ומדיות חברתיות הם אמצעי עוצמתי.

היכולת לשווק באופן דפרנציאלי לשתי הקבוצות הללו יהפך לקריטי בשנים הקרובות.