מיכאל סיפטי בלוגים ופוליטיקה

ההרצאה ניתנה במקור באנגלית זהו תרגום חופשי (צ.א)


עד עכשיו דיברו בעיקר על איך מפרסמים יכולים להגיע לקונים באמצעות בלוגים, אבל אני לא חושב שקיבלתם תמונה טובה של מה זה בלוגים.

אף אחד לא אוהב שדוחפים לו מסרים אנחנו רוצים לדבר בשיח משותף עם הבלוגרים והקהל ולא רק אל הבלוגרים וקהל היעד שלהם.

אז מה זה בלוגים ?

קודם נסביר מה בלוג לא יעשה:

בלוג לא יהפוך את השכנים שלכם לנחמדים

או יגרום לפוליטיקאים לא לשקר

זה גם לא ישנה את הטבע האנושי.

אבל מה שבלוגינג כן יעשה:

הוא מאפשר שיח רחב יותר בעולם הפוליטי.

מה שזה אומר הוא שכל מסר מוכפל במליונים זה קצת כמו לנסות לשתות אבל מצינור כיבוי אש במקום מברז…

הדבר השני שאנחנו רואים הוא שקשה יותר ויותר לפוליטיקאים ל"עבוד" עלינו כי המידע זמין בידיים שלנו ואפשר לבדוק אותו מהר.

באופן דומה בלוגרים היום יכולים להציף נושאים מהשוליים למרכז.

כיוון התנועה הוא מלמטה למעלה ולא להפך.

מה היה לפני עולם הבלוגים?

לפני עולם הבלוגים:

הכיווניות היתה מלמעלה למטה (מהפוליטיקאים לעם)
דעות זרמו כמעט באופן חד כיווני זה היה יקר, והדיון התרחש כמעט רק ביום הבחירות כי רק אז נושאים חשובים זכו לטיפול ורק אז היה מגע עם פוליטיקאים.

ואיך נראית הפוליטיקה אחרי הבלוגים?

להווארד דין היו אלפי גולשים ואחרי שהם נרשמו בבלוג, היה שיח משמעותי בין הגולשים והשיח הזה בין הגולשים כמעט ולא עלה כלום מבחינת תקציב לניהול קמפיין, והשיח הזה היה שיח מתמשך ולא כזה שהתקיים רק ביום הבחירות.
הכיווניות היתה מלמטה למעלה והכול התהפך.

פוליטיקה און ליין באמריקה קצת מספרים:
בשנת 2006, 60 מיליון אמריקאים בדקו מידע פוליטי או החליפו רעיונות בהקשר לבחירות.

בסה"כ הבלוגספרה גודלת בקצב מדהים.

בארה"ב יש לנו מערך בלוגים פוליטים אדיר.

אסיים בשתי הצהרות לאן לדעתי כול זה הולך:

יש שני כיווני משיכה מרכזיים לשיח.

מה שהיה לפני הבלוגים: כסף קונה הכול- הון שלטון, ויכולת השילטון להסית את כל הדיונים בבלוגספרה לכיוון השני מאיפה שהאינטרס הציבורי- האם אנחנו יכולים לעשות קופה על האנשים כן או לא. זה היה הפחד הגדול .

אבל המגמה היום היא שהבלוגים והוזלת התקשורת בין אנשים מקהה את כוחו של ההון ונצבר יותר כוח בידי האזרחים. אפשר לראות את זה באמצעות התחייה המחודשת של המפלגה הדמוקרטית שמצליחה להתרומם באמצעות השיח בין הגולשים ברשת.

השינוי הגדול הוא שהשיח הפוליטי כבר לא נתון רק בידי "עלית" שמשתמשת בטכניקות שיווק.

נוצר מצב יותר דמוקרטי וזה מה שאני מקווה שאכן ימשיך ויתפתח.