שיווק סירטונים ויראלים ברשת איך עושים את זה נכון- מקרה מבחן koolanoo

בוודאי כבר שמעתם על "koolanoo" – הרשת החברתית ליהודים (מי שעוד לא שמע, יוכל לקרוא עוד על הרשת בעזרת הסקירה הזו )
ובכן לפני כמה ימים הגיע אלי (שוב…) היישר למייל סרטון YOUTUB הקשור לאתר ולרשת החברתית הזו והמשמש כנראה לצורכי שיווק ויראלי.

החלטתי להעיף מבט ולבחון את מאמצי השיווק שלהם.

מה שעניין אותי מאוד והוליד עבורכם, קוראים יקרים את הפוסט הזה, הוא העובדה שהבחנתי במציאות ושימוש שחרג מהשימוש השיווקי הפשוט והמוכר ב- YOUTUBE ככלי להצגת סרטונים ומסרים שיווקים ויראלים.


סקירת תוצאות החיפוש במאגר הסרטונים הקיים עבור הסרט ב- Youtube חשפה כפילויות רבות ומענינות בין תוצאות החיפוש עבור אותו ההסרט.

כלומר אם בוחנים בקפידה את תוצאות החיפוש לסרטון (תמונה מצורפת)


אפשר לראות בבירור כי אותו הסירטון הועלה מס' רב של פעמים, אך כל פעם בשם וכותרת אחרים:

Koolanoo – viral ad

Koolanoo

Sexy Babe

Support Your People

Jewish Dating

Social Network

Koolano

רק לשם הבהרה, אני לא יודעת או בטוחה שאנשי אתר koolanoo יצרו מציאות זו באופן מכוון (שאפו אם כן), או שהכפילות הזו נוצרה בעקבות עבודה של גולשים תמימים (העלו ותייגו בעצמם את הסרטון הלא מקורי שלהם בשמם), אבל אנחנו יכולים בוודאי ללמוד מכך כמה כללים חשובים:

במה זה יכול להועיל?

אופטימיזציה – שימוש בשם שונה של סרטון מאפשר להופיע טוב יותר בתוצאות החיפוש למילים מסוימות. אם היו קוראים לסרט KOOLANOO בלבד, סיכוי קלוש שניתן היה למצוא אותם בראש תוצאות החיפוש הפופלרי יותר Jewish dating .

פנייה שונה לאנשים שונים – אין ספק שמי שקיבל את הסרטון במייל כשהכותרת שלו הייתה Support Your People הסתכל על הסרט מנקודת מבט שונה מאשר הגולש שצפה בו כשהכותרת שלו הייתה Sexy Babe

מעקב אחרי ויראליות – פיצול הסרטים לשמות שונים מאפשר לעקוב אחרי הסטטיסטיקות ומס' הצפיות באופן נפרד, וכך ניתן להבחין בהבדלי הביצוע של סרטים ששווקו בערוצים שונים ועבור קהלים שונים (ניתן אף ללמוד למי ואיך כדאי לכוון את המסרים הבאים). מעניין לראות בהקשר הזה שהסרט שנקרא Koolanoo – viral ad הוא באמת הסרט עם הכי הרבה צפיות (12,135)

ממה כדאי להזהר:

התוכן – הצפת תוכן כפול זה משהו שכל אתר מנסה להמנע ממנו ובעיקר מנועי חיפוש (להזכירכם Youtube הינו אתר בת של ענקית החיפוש Google) , במידה ואתם שוקלים לעשות באופן מכוון צעד שכזה, ולשחזר את הצלחת ה"זנב המילולי הארוך" של Koolanoo – חשוב לבצע אותו בצורה מקצועית ומדודה באופן שבו ישנו פיזור וגיוון נכון של מילות חיפוש פופלריות בכותרות הסרטונים ובצורה שהינה גם רלוונטית לקהל היעד של הסרטון עצמו.
כלל אצבע– אל תתיגו בכותרת הסרטונים שלכם מילים שאינם קשורות לתוכן או למסר של הסרט.
כדאי גם לזכור ולקחת לתשומת הלב כי באתרים הוידיאוים השונים ישנה דרישה כי הסירטון יהווה תוכן מקורי.

המסר – אל תשאירו את השיווק שלכם לידי הגורל. ברגע שאתם מעלים סרטון – הגולשים יכולים לעשות איתו מה שהם רוצים. זה היתרון הגדול של ויראליות אך גם הסכנה, חשוב מאוד להמשיך ולעקוב אחרי ההתפשטות הויראלית, ולראות מה הגולשים עושים עם הסרטון שלכם – כיצד הם מתייגים אותו, והאם הם משכפלים אותו וכו'… צריך להישאר תמיד עם היד על הדופק כדי לדעת שהמסר שאתם מנסים להעביר לא נהפך על פיו בעקבות חוסר תשומת לב.

השטיק – זה נשמע פשוט, ולפעמים זה אכן כך,
באופן טבעי זה אפילו צריך לקרות מאליו באמצעות גולשים, אך מה לעשות העולם אינו אידילי ובעולמנו האכזר גם מוצר מעולה צריך פירסום, שיווק ודחיפה ראשונית בכדי להגיע בכלל ללקוח.
משום כך למרות שאנחנו ממליצים לקחת את הטיפים הללו לתשומת לב מחובתינו לציין כי ישנם אלמנטים נוספים ושונים שכדאי להיות מודעים אליהם ואף לנסות ולהקפיד עליהם בעת ניסיון לבצע קמפיין הצפת סרטונים מכוון שכזה באתר כל שהוא.ביניהם נושאים שנשמעים לעיתים מעט "מפחידים" למשתמשים, כגון: שינוי כתובות IP, שימוש נבון ביוזרניים וזהויות שונות, וכן בניית אסטרגיה לכמות וקצב הפיזור של הסרטונים, בחירת הערוצים והמעקב אחרי התפשטותם…כל אלו ראויים בהחלט להישקל, להבחן ולהתבצע על מנת "לעשות את זה נכון".
משום כך אנחנו ממליצים לכם בחום רב לפנות לאנשי מקצוע לפני שימוש במתודה זו בקמפיין שיווק רציני וחשוב.

לסיום אנקדוטה נוספת משעשעת- אם כבר עוסקים בוידאו וביהודים – אז זה הזמן להציג למי שעוד לא שמע את JewTube מקור לסרטונים עם הקשר יהודי לעיתים אף מפתיע, ניפרד לצלילי הפולקה.

clip_image002 תנו לנו לעבוד בשבילכם הירשמו לעדכוני RSS וקבלו הכל ישירות אליכם.

Technorati Tags: , , , , , , , ,