Facebook-פייסבוק למפרסמים פורצת את גבולות האתר

הקרב בין הענקיות מחריף ורק שבוע לאחר ההכרזה האחרונה של גוגל על הקמת ה- Open Social הכריזה פייסבוק, בכנס Ad Tech המתקיים עכשיו בניו יורק, על ה- Facebook Ads התוכנית אכן גורמת לריגוש רב ברשת ואף לסקירות רבות (לסקירה מהירה ובשפה פשוטה) וזאת מסיבות רבות, ברורות ומובנות…

אפשרות מלהיבה אחת שהוסיפה תוכנית זו, היא היכולת ליצור דף פרופיל חברה , דף שיראה ממש כמו הדף שייצרנו בעצמינו לגולשי הבלוג אליו כולכם קוראים יקרים מוזמנים כמובן להצטרף.

אבל להערכתי המסקרים הנרגשים קצת פיספסו את הבשורה הגדולה האמיתית שהסתתרה בתוך ההשקה הרחבה הזו של אפשרויות הפרסום החדשות בפייסבוק…
בדף ההשקה של הפתרונות לעסקים , מסתתרת לה בצינעה, מהפכה עצומה שתשנה את פני הרשת ושעניינה אותי במיוחד.

לבשורה קוראים: Facebook Beacon.image

הסבר מהיר על הפיצ'ר הזה:

ה Beacon (שפירושו- משואה/מגדלור בעברית צ.א) הינו בעצם יכולת לשלב 3 שורות קוד בתוך אתר אינטרנט רגיל.

3 שורות הקוד הללו יאפשרו לבעל האתר לקבוע ולהגדיר פעולות מסויימות שהגולש מבצע באתר, כפעולות שהאתר יוכל לדווח על ביצועם יישירות ל News Feed (לוח המודעות שמעדכן אתכם על פעילות החברים שלכם) שמצוי בדף הבית של כל משתמש רשום בפייסבוק.

נשמע מסובך?

זה דווקא פשוט מאוד: אם היום החברים שלכם מקבלים עידכון רק על מה שאתם עושים בפייסבוק, כעת באמצעות ה Beacon הם יוכלו להתעדכן גם על מה שאתם עושים מחוץ לפייסבוק.

כמובן שברוח פייסבוק העידכון הזה יופיע ב News Feed שלכם אך ורק באם אישרתם את הופעתו (כלומר אלו החרדים לפגיעה משמעותית בפרטיותם אכן יוכלו להבטיח שזו תיוותר על כנה).

כרגע הפיצ'ר הזה הינו ניסויי והוא מופעל אך ורק ב- 44 אתרים מרכזיים וספציפים, שנבחרו באופן ידני על ידי צוות פייסבוק.
אבל הערכה המקצועית שלנו היא שבעתיד הקרוב ביותר אפשרות זו תוצע לכל דורש ואתר.

מדובר בבשורה מהפכנית במיוחד, מכיוון שזוהי הפעם הראשונה שבא אתרים ושירותים שנמצאים מחוץ לפלטפורמה של פייסבוק יכולים להשתתף בחגיגת ה- Social Graph ולהופיע ב news feed של כולנו- מבלי הצורך לפתח אפליקצייה ייעודית לשם כך.

המהפכה הזו מבשרת גם את הבאות- פייסבוק פורצת את גבולת הפלטפורמה שלה עצמה ומתחילה יותר ויותר להיהפך לשירות ולא רק ל-עוד אתר חברתי מלהיב…האם אנחנו עדים לצעד נוסף במימוש החזון שהציג מארק זאקרברג (המייסד) של פייסבוק כמערכת הפעלה אינטרנטית ?

…גוגל מאחורייך.

אבל ברוח הבלוג, לא הסתפקנו בהצגת הידיעה ופרשנותה בלבד, הלכנו לייצר חדשות ולראות איך זה באמת עובד:

אז להלן תמונות "בלעדיות" של הניסוי שלנו:

נרשמנו לאתר מתכונים שמשתתף בניסוי זה של פייסבוק האתר- epicurious.com,

מייד לאחר תהליך הרישום "הציץ עלינו בתחתית העמוד הפופ אפ הבא:

image

וככה זה נראה ביחס לכלל העמוד (מימין למטה):

facebook-beacon

מכיוון שלא בחרתי באפשרות לבטל את יידוע חבריי בפייסבוק אודות פעולת הרישום שלי לאתר המתכונים מסר זה שוגר ישירות לפייסבוק האישי שלי, הוא הפך לעוד ידיעה ב News Feed שלי, ובדרך זו יידע את כלל חברי על פעולה זו שביצעתי באתר המתכונים המצוי מחוץ לפייסבוק.
באופן דומה ייודעו חברי על כך שביצעתי פעולה נוספת באתר המתכונים ובחרתי לדרג מתכון של גלידת סוכר חום (אמממ איזה תחקיר שטח טעים):

beacon-2

הממצאים של התחקיר: זה עובד!

גבירותי ורבותי השבוע פרצה מהפכה בעולם האינטרנט, הפרטיות והשיווק .
האינפורמציה מעולם לא הייתה נזילה יותר, גלויה יותר וחודרנית יותר….האינטרנט שינה שוב את פניו מהפכת חזון ה web 3.0 מתממשת לנגד עינינו והעתיד מי ישורנו.

תגובה אחת בנושא “Facebook-פייסבוק למפרסמים פורצת את גבולות האתר”

סגור לתגובות.