2008 שנת השיווק בפייסבוק- כנס מפתחי אפלייקציות לפייסבוק, שיווק פוליטי בפייסבוק ועוד…

מה מתאים יותר מלפתוח את סיכום שנת הפייסבוק הגדולה בהודעה הבאה:

הערב יתקיים מפגש מפתחי אפליקציות פייסבוק ישראלים עם נציגים מפייסבוק העולמית.

האירוע הראשון מסוגו בישראל מתקיים בחסות קרן הון הסיכון Benchmark, בשיתוף הבלוג הפופולרי Thecoils.com של ידידנו ירון אורנשטיין וימי גליק  והמרכז הבן תחומי הרצליה.

האירוע יתכבד גם בנוכחות רשמית של נציג רשמי מטעם הרשת החברתית פייסבוק מר נתנאל ג'יקבסון, פיתוח עסקי בפייסבוק.

האירוע חייב (בלשון עבר) הרשמה מוקדמת, פרטים נוספים על המפגש תוכלו למצוא איפה?

כמובן בדף הייעודי בפייסבוק 🙂

בהזדמנות זו אנחנו ב TAGADAM שמחים גם לציין שנה מאז שהשקנו כפרוייקט ניסיוני, בחנוכה הקודם, את Israpoke אפליקציה הפוקים הישראלים בעברית, האפליקציה הדהימה אותנו בעוצמת הויראליות שלה לאחר שגרפה 70,000 התקנות תוך 3 שבועות בלבד,
חובבי הנוסטלגיה בינכם מוזמנים להזכר באותם ימים מרגשים: ישראפוק 1, ישראפוק 2.

אפליקציה זו ואפליקציות שפיתחנו עבור לקוחות נהנו מה"הייפ" הגדול של השנה האחרונה סביב הגידול והצמיחה המרשימה של פייסבוק וסביב פיתוח אפליקציות ומציאת מודלים עסקיים.
אולם שינוי העיצוב הרדיקאלי והמקום המודחק שהאפליקציות השונות מקבלות כיום בפלטפורמה, העלו שאלות ותהיות רבות לגבי האפקטיביות של פיתוח אפליקציות מבחינה שיווקית ומבחינת החזר על השקעה (ROI), ותמיהות האם חזון הפלטפורמה של פייסבוק לא מת…?

אולם בהקשר זה חשוב לציין כי דווקא זירות שיווק אחרות בפייסבוק וחיצוניות לפייסבוק בהם אנחנו מתנסים, זוכים לעדנה ולפעילות שיווק ענפה ואנחנו שמחים לחלוק עמכם רשמים אלו מהשטח.

אופני השיווק השונים בפייסבוק מחולקים באופן גס לשלושה תחומים מרכזיים:

1. שיווק פייסבוק "אורגני"– כלומר שימוש בשרותים המובנים ברשת כגון פתיחת קבוצות, רישום אירועים, פתיחת פרופילים, שימוש בסטטוסים,העלאת וידיואים,תמונות, העברת מיילים, שיתוף קישורים, כתיבת פוסטים וכו'…מגוון רחב של פעולות אלו זוכים כיום לשימושים המשלבים יצרתיות "חשיבה מחוץ לקופסה" וניצול נכון של "הגרף החברתי" החזק שפייסבוק ונציג מספר דוגמאות:

שיווק פוליטי בפייסבוק:

מעבר לדוגמאות ספציפיות שליבנו והזכרנו בעבר כבר באתר, תחום שלם שיכול לשמש דוגמא טובה ונרחבת לשימושים האורגניים השונים הינו התחום הפוליטי "החם" בו נשתמש כדי להציג במעט את פעולות השיווק מבלי לנקוט צד כזה או אחר:

נתחיל בפריימריס ובבחירות המקומיות, מועמדים ומפלגות מקומיות ממש לא ישבו על הגדר וניצלו את הפלטפורמה בכדי להגיע לקהל היעד שלהם, להעביר מסרים בצורה ישירה, לרתום גולשים לפעילות, ולשמור עימם על קשר ולהלן מספר דוגמאות מני רבים לשימושים השונים : דוגמא 1, דוגמא 2, דוגמא 3 ואחרונים חביבים (שעל השימוש החכם שלהם בפייסבוק שווה להרחיב את הדיבור בפעם אחרת) וזה עוד לפני שבכלל ציינו את הפעילות הענפה של המפלגות הגדולות (ליכוד,עבודה,קדימה) וחברי כנסת מוכרים מעט יותר- כגון ח"כ ו ח"כ, או משתמשים מעט מפתיעים למשל…האם קיבלתם כבר פוק מאלי ישי? 

2. שיווק פייסבוק "לא אורגני"- השימוש בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק בישראל התפתחה גם היא בצורה מעניינת, ואנחנו רואים שימושים נבונים יותר ויותר באפשרויות הפילוח המדהימות הגלומות בה.
אולם חשוב לציין כי לטעמנו דווקא במישור זה ישנו עוד מקום רב לשיפור הן מצד הפלטפורמה של פייסבוק והן מצד המפרסמים שלטעמינו לא השכילו לנצל את מלוא האיכויות הגלומות בה.

3. שיווק מחוץ לפייסבוק– כפי שכבר סיקרנו בעבר פייסבוק פורסת את שלוחותיה מחוץ לתחומי הרשת עצמה ופותחת כיוונים חדשים ומענינים למפרסמים ובעלי אתרים, וניתן לראות כבר את השילוב המעניין לטעמינו של Facebook Connect בפעולה באתר המחודש של נענע.

אתר פייסבוק יצר רשת שלמה של צרכים חדשים עבור הגולשים והמשתמשים, משווקים שישכילו להיות קשובים לצרכים אלו ולבצע סינרגיה בין פעולות השיווק השונות שלהם יוכלו לרתום צרכים אלו לטובת הקמפיינים שלהם, למשל אנחנו בעצמינו שיתפנו אתכם בעבר בתפוצה המדהימה לה זכתה מצגת פייסבוק בעברית למתחילים ובעקבותיה בלוג זה אותו אתם קוראים, המצגת זכתה למספר צפיות מדהים מאז שעלתה לאוויר ונכון להיום למעלה מ 100,000 איש כבר צפו בה!!!.

אז 2008 היתה בהחלט שנה מעניינת למשווקים המשתמשים בפייסבוק…מעניין יהיה לראות מה צופנת לנו שנת 2009.

4 תגובות בנושא “2008 שנת השיווק בפייסבוק- כנס מפתחי אפלייקציות לפייסבוק, שיווק פוליטי בפייסבוק ועוד…”

  1. מה זה פוסטים מה שאני יודע שפוסט זה דואר פוסט זה בעבר פוסטה רכב לאסירים ופוסטמה זה דביל ופוסט פוסטים לא יודע מה זה אנא מתנדבים תנו הסבר ודוגמא לפוסט ביכדי שלא ארגיש פוסטמה
    תודה
    דשא תוך יום יומיים בלי קרחות ובלי מיים
    טוב ויפה רחיץ ומתנקה והעיקר לא יקר

סגור לתגובות.