Foxytunes סדנת אומן- אלכס וויטאלי סירוטה- כנס דה מרקר 08

הסדנה סוכמה על ידינו, בסדנת אומן שהועברה בכנס דה מרקר 08 image

קריאה מהנה,

צוות SMO

 

imageFoxytunes סדנת אומן- אלכס וויטאלי סירוטה- כנס דה מרקר 08

 

 

מעבירי הסדנה: אלכס וויטאלי סירוטה מייסדי Foxytunes .

אלכס– כל הסיפור התחיל ב- 2004 כשגילתי את Firefox, התחלתי לשחק  וגיליתי די מהר שאפשר לכתוב תוספים.

בדקתי מה אני עושה במחשב וראיתי שאני שומע הרבה מוזיקה, כששומעים מוזיקה במחשב היא מתנגנת ברקע אבל המשתמש יכול לעשות ברקע גם משהו אחר למשל לגלוש באינטרנט.

חשבתי שזה יהיה מאוד נחמד אם אוכל לשלוט בנגני המדיה מתוך הדפדפן, וכתבתי משהו שמתממשק עם  פליירים אחרים.

שיחררתי את זה… וזה התחיל לתפוס-הרבה יוזרים התחילו להוריד את זה.

 

באותה תקופה היתה לנו חברה אחרת שפיתחה מוצרים לחברות אחרות.

במהלך שנת 2005 ראינו את הפוטנציאל האדיר של פוקסיטיונז, והחלטנו שאנחנו צריכים להפוך את זה לעסק.image

פגשנו את יוסי ורדי והוא אהב את הרעיון, לחצנו יד והוא השקיע בחברה, וככה קמה החברה.

השורה התחתונה היא שהקפאנו את כל הדברים בהם התעסקנו והחלטנו להתפקס בפיתוח פוקסיטיונז.

רצינו לעזור למשתמש ולתת לו שירות נוח שמאפשר לשמוע מוזיקה בצורה נוחה אבל גם לשתף אותה עם אנשים נוספים.

במהלך השנים פיתחנו גם תמיכה באינטרנט אקספלורר. פיתחנו גם אתר שמאפשר לקבל בקליק מגוון של מידע על מה ששומעים והגישה שלנו היא של אינטגרציה- אנחנו לא מחליפים את המוצרים הקיימים אלה בונים מוצרים שנותנים מוצרים משלימים. במקום לבנות אתר שמנסה ליצור תכנים בעצמו האתר שלנו מרכז ועושה אגרגציה של תכנים קימיים ומרכז אותם סביב קהילה.

במהלך התקופה הראשונית ניסינו לגייס כסף מקרנות הון סיכון אבל זה לא הלך טוב, עשינו עוד סיבוב של אנג'לים ויוסי ורדי הביא חברים נוספים.

עבדנו עם Yahoo די מההתחלה, וכשהתחלנו לדבר על שיתוף פעולה ופגשנו את גיל בן ארצי מ Yahoo ועשינו איתם דיון על החזון שלנו ועל זה שלהם, גילינו שהחזון שלנו- די דומה וכך אופציית הרכישה עלתה וכל השאר זה כבר היסטוריה…

 שאלות מהקהל:

ש: מה היה מודל ההכנסות שלכם?

לא היה מודל ברור, רצינו ליצור ערך לגולש וחשבנו שנרוויח כסף מפרסומות .

ש: מה הדבר שהכי משך לדעתכם את Yahoo? האתר או האפליקציה?

בדרך כלל זה מכלול של דברים כשמסתכלים על זה היה לנו טכנולוגיה וגם הצוות היה דבר חשוב יש לנו צוות של 8-9 אנשים ומאוד חזק.

חשוב גם לא להפריד בין האתר ל Tool Bar כי מה שהיה חשוב לנו זה חווית המשתמש.

ש:רציתי לשאול על התהליך מנקודת מבט של קרן הון סיכון, הייתי שמח להבין מה מיוחד ברעיון שלכם? איפה הייחודיות? מה משך את יוסי?

יש קלישאה שאשה יולדת תינוק ב9 חודשים אבל 9 נשים לא יולדות תינוק בחודש… חברות גדולות לא עושות את זה לבד.

ספציפית אצלינו יש לנו המון טכנולוגיה-בהתתמשקות עם כל הפליירים יש הרבה טכנולוגיה.

תיקון באגים ושיפור חוויות. מה שיוסי ראה היה מוצר שמשתמשים ראו ואהבו והמליצו וזה משהו שמאוד קשה להוכיח או שיש לך או שאין.

ש: אילו מאמצי שיוק עשיתם?

לא עשינו מאמצי שיווק קלאסים, בהתחלה זה היה פה לאוזן, אח"כ פתחנו בלוג. והיה לנו דיאלוג עם בלוגרים כמו משאבל, ולייף האקר.

עשינו דברים ממש מינימאלים, השותפות שלנו עם מוזילה היתה מאוד חשובה היינו recommended add on וזה הביא לנו הרבה טראפיק. זה פשוט קרה באופן טבעי, אבל היינו בדיאלוג כל הזמן, מאוד חשוב להיות חלק פעיל מהקהילה שבה אתם משתתפים.

גם הסתנכרנו עם תהיליכים בחוץ לא היו לנו אנשי שיווק בצוות ופוקסיטיונז עלה על הגל של מוזילה, היה במקום הנכון בזמן הנכון, והיו יחסית מעט הרחבות (extensions)  ומה שעשינו היה להסתנכרן עם התהליכים למשל אם פיירפוקס מוציא גירסה חדשה אז גם אנחנו כי זה יצר באזזז בתקשורת באופן טבעי.

ש: ספרו לנו על הרכב הצוות שלכם?

הצוות כולו צוות טכני, ויטאלי הוא המנכ"ל לשעבר, בהתחלה חשוב שיהיו לכם שני סוגים של אנשים: מהנדסים טובים שיבנו את המוצר ואנשי מוצר שידעו לתת חווית משתמש טובה, לפעמים זה אותם אנשים ולפעמים חייבים אנשים שונים- מהנדסים לא תמיד יודעים לקלוע לטעם הגולשים.

בהמשך צריך אנשי עסקים, עשינו הרבה שיתופי פעולה…

מה שחשוב זה עבודת צוות אצלינו היו שלושה מוצרים שונים בטכנולוגיות שונות והיתה לנו יכולת להביא אנשים לפי צורך.

לא כל אדם מסוגל לעבוד בסטארט אפ והתכונות החשובות שראינו:

  • היכולת להסתגל לשינויים- לעבוד בתנאים שעובדים על גירסה אחת 3 חודשים ובסוף היא לא יוצאת ומשנים, השוק מאוד דינאמי והמוצר מאוד דינאמי בהתאם.
  • רב תחומיים-אותו בן אדם עשה מספר דברים ובמספר שפות ובצוות קטן אפשר לבנות מגוון של דברים.
  • לא צריך לפחד ללכלך את הידיים-  אצלינו כולם עשו תמיכה טכנית. זה היה חשוב למשתמשים. אנשים שלא מתאים להם לעשות דברים מסויימים לא בנויים לסטאראטאפ, והצוות שלנו היה מעולה.

ש: היתה לכם תוכנית עסקית כל שהיא?

לא היו לנו מספרים מוגדרים, רצינו כל הזמן להרחיב את בסיס המשתמשים, הרבה חברות פנו אלינו. ולגבי קנייה המטרה לא היתה לעשות אקזיט.

אחת הסיבות ששמחנו להצטרף ליאהו היא שראינו שהגישה שלנו למשתמשים לא תשתנה ואנחנו רואים דברים באותו האופן.

ש: מה היה האתגר הכי גדול ואיך התמודדתם מול זה?

בכל רגע נתון יש לך אתגר חדש, לבנות משהו פשוט שאנשים יאהבו וישתמשו בו.

עברנו גם כמה שלבים בהם עשינו כיוונון למוצר שלנו- בעיקר עם האתר שלנו עברנו כמה שלבים ושינינו לא מעט.

איך בניתם תחזית השקעות למשקיעים?

יוסי ורדי לא מאמין בשום מודל הכנסות. חשוב להתקדם עם מה שאתה עושה ואז המשקיע, היה לנו איזה אקסל אבל הוא לא היה רציני.