איך לנצל את האינטרנט כדי לקדם את העסק שלך ניר בן לוי Forum MIT

להלן סיכומים מהתכנסות פורום MIT ישראל בחודש נובמבר בנושא-

How to Get Still More Media Attention for Your Startup.

(לפרטים נוספים על התכנסות זו).

בנושא– How to use internet mechanics to promote your startup

מצגת– מצורפת בתחתית הפוסט

דוברניר בן לוי

How to use internet mechanics to promote your startup

כולם מתחרים על תשומת הלב של אותו גולש, היום אני אספר שלושה סיפורים, המתארים איך אנחנו הצלחנו לתפוס את תשומת הלב של הגולש ברשת.

 

 

 

 

 

המכניקה של האינטרנט בנויה משלושה חלקים וחשוב להכיר אותם:

  1. טכנולוגיה– חשוב להכיר את מבנה האתר המערכת. צריך להבין איך עובדים מנועי חיפוש, מה זה RSS, ואיך בונים בלוג וכדומה…
  2. האינטראקציה האנושית– הרבה פעמים אנחנו יודעים מה אנחנו אוהבים, אבל הרבה פעמים התנהגות האנשים לא ברורה וקשה לחיזוי.
  3. המערב הפרוע– האינטרנט הוא כמו המערב הפרוע יש שם אפשרויות רבות ונסיונות רבים, ורבים גם נכשלים.


הנחת הבסיס הראשונה היא שרצינו לייצר נכס של תשומת לב, תשומת לב מתמשכת בניגוד למשל לכתבה עיתונאית, רצינו שהיא תהיה מטריאלית כלומר רחבה ורבה. ורצינו גם שהיא תוציא תקציב נמוך, והתקציב היה חלק משמעותי מהשיקולים.

נבהיר קודם מה הכוונה ב- attention asset– כתבה בדה מרקר לדוגמא נקרא על ידי הרבה אנשים אבל בסופו של דבר רק משהו כמו 500 איש התקדמו מהכתבה לאתר שלך.

אם אנחנו מדברים על כתבה בתקשורת האמריקאית אז הופעה ב slash.dot הובילה לתנועה של 50,000 איש…אבל מה שקרה זה, שזה יצר פיק- תנועה חד פעמית גדולה וקשה מאוד להפוך אותם לגולשים קבועים.

הופענו בדלישס ומשם הגיעו 5,000 איש, ומדברים על כך שהופעה בטקראנש מביאה לתנועה של כ- 30,000 איש למרות שאין לנו נסיון עם תופעה שכזו.

אבל בכל המקרים הללו הגולשים הם מבקרים מזדמנים.

המיזם הראשון שלנו היה humanity מיזם של רשת חברתית שהקדים את זמנו, זו היתה תוכנת קליינט שהיתה בסיס לאינטראקציה ברשת. וכמובן שרצינו שהרבה מאוד אנשים יורידו את התוכנה. קשה מאוד לבקש מאנשים להוריד תוכנה. ולכן המטרה שלנו היתה להופיע בראש האתר הפופולרי:

download.com

זהו האתר הפופלרי ביותר, 10-20 מיליון גולשים בחודש.

ורצינו להופיע בראש רשימת ההורדות של האתר הזה. כדי להופיע שם בראש הרשימה היינו צריכים סדר גודל של 50-100 אלף הורדות בשבוע…זה המון וקשה מאוד להגיע למספרים האלו.

הדרך שלנו להתמודד עם זה היתה- שבנינו מערכת שדימתה הורדות באינטרנט (צחוק בקהל) זה לא כל כך אתי אבל זה עבד.

בנינו מערכת שדימתה התנהגות של אנשים והצלחנו לעבוד על הפילטרים של האתר.

המערכת התייחסה לסוגי דפדפנים שונים, דימתה IP שונים.

בימים הראשונים דימנו פחות הורדות ועם הזמן דימינו יותר ויותר הורדות…

אחרי חודש הגענו למקומות הראשונים באתר.

המסקנה כפולה- כדאי להופיע בראש הרשימה, ושלא כדאי להאמין לסטטיסטיקות ברשת.

דוגמא שנייה:

gstoke זה אתר פיננסי שמבצע ניתוחים טכניים של מניות, והסיפור שלנו הוא שאנחנו מחשבים הרבה קומבנציות ומוצאים אסטרטגיה מובילה, התוצר הוא המלצה האם לקנות את המניה או לא. רצינו שגולשים רבים יגיעו לאתר והשתמשנו לשם כך בטכניקת – SEO קידום אתרים.

פעם זה היה נחשב לתורה סודית והיום זה כבר זוכה לפופולריות.

נקודות התייחסות בקידום אתרים:

  1. חשוב למצוא את המילים שמתאימות לאתר שלך ולנושא שלך.
  2. חשוב למצוא את המילים שמביאות לנפח גבוה של חיפושים.
  3. וחשוב למצוא מהם האתרים שמתחרים מולך.

המונח שגילנו ושענה לנו על המאפיינים הוא: online stock trading .

למילה הזו היה נפח חיפושים גדול, וכשמתבוננים בתוצאות החיפוש ראינו שהאתרים שמופעים בין התוצאות לא גדולות.

אחרי שמצאנו מה המילה והגענו למסקנה שהיא מתאימה לנו…הרעיון בקידום אתרים הוא לגרום למנוע החיפוש הוא לחשוב שהאתר שלכם מתאים למונח הרצוי איך עושים את זה?

  • משנים את התוכן ומוסיפים את המונח על גבי הדפים.
  • הדבר השני הוא לגרום לכך שאתרים רלוונטים מהתחום שלך יצביעו על האתר שלך.

הבעיה היא שמאוד קשה להשיג לינקים, אתה צריך להתחנף לאתרים או לשלוח להם אימייל וזו עבודה סזיפית שלא זוכה להצלחה גדולה.

החלטנו ללכת בדרך אחרת ופשוט הקמנו הרבה אתרים והם נתנו לנו לינק.

הקמנו משהו כמו 200 אתרים/בלוגים.

בפרוייקטים של קידום אתרים קשה להבטיח תוצאות, לא הצלחנו להגיע למקומות ראשונים בגוגל אבל כן הגענו ב MSN.

מה למדנו?

שלפעמים אפשר לייצר לינקים לבד, שקידום אתרים זה תחום לא צפוי, ושלא חייבים להגיע למקומות ראשונים בגוגל גם MSN.

כשנמצאים באינטרנט מאוד חשוב לעקוב אחרי מתחרים, מקרה כזה קרה לנו עם Goolge Finance . אחרי שהם יצאו עם המוצר הזה הם קיבלו חשיפה מאוד גדולה.

הסיבה לדמיון בין גוגל ליאהו Finance היא מאוד פשוטה- הם קונים את התוכן מאותו ספק תוכן.

בגוגל הם קנו אומנם מאותו ספק אבל הם עשו גם משהו חדשני, בכל דף מנייה הם הציגו את הבלוגים האחרונים שכתבו על המניה הזו, זה היה מאוד חדשני ומעניין.

המחשבה היתה עם גוגל מציג בלוגים שמדברים על המנייה, למה שאנחנו לא נייצר בלוגים שמדברים על המנייה. וזה מה שעשינו- בנינו בלוג על כל מניה.

לאחר שבוע התחלנו לקבל המון כניסות.

בחברה כמו צ'קפוינט היו פחות בלוגים שסיקרו ולכן הפוסטים שלנו הופיעו לזמן ארוך במניה, זו היתה הצלחה מאוד גדולה. וידענו שזה חלון הזדמנות וגוגל עם הזמן יסגרו את הפירצה הזו.

היו שני אפשרויות שחלון ההזדמנות ייסגר:

או שיצמחו לנו מתחרים.

או שגוגל יעדכנו את המערכת ויחליטו שהתוצאות לא מספיק טובות והם יסגרו את הפיצ'ר.

החלון היה פתוח משהו כמו חצי שנה…וגוגל פשוט סגרו את הפיצ'ר הזה, במניות בהם כמות הפוסטים היתה נמוכה- הפוסטים הופיעו רק מבלוגים רציניים.

מה שאפשר ללמוד מהסיפור הזה הוא שיש חלונות הזדמנות באינטרנט וצריך להיות עם הייד על הדופק ועם ראש שמבין את המערכת ולהבין כיצד היא עובדת וכיצד להשתלב בה.

בנוסף לכך אפשר ללמוד שבאתרים חדשים בגלל החדשנות שלהם הרבה פעמים האתר לא מבושל כמו שצריך.

דוגמא נוספת:

פייסבוק השיקו לפני חודש, מערכת פירסום. אנחנו החלטנו לנסות אותה למרות שלפי כל הסטטיסטיקות אנשים לא לוחצים. אבל החלטנו לפרסם בכ"ז….ואז בחרנו אם אנחנו רוצים לשלם על פי קליק או על פי צפיות בחרנו לפרסם על פי קליק.

פייסבוק מציג את המודעה בין אם מקליקים עליה ובין אם לא. מה שקרה הוא שאנחנו משלמים על פי קליק אבל מקבלים צפיות 100,000 איש צפו בה אבל אף אחד לא הקליק.

מצגת ההרצאה

 

SlideShare | View | Upload your own