?>

ייעול דפי נחיתה והגברת שימושיות דף נחיתה
פרסום בגוגל אדוורדס-טיפים למתקדמים



רוצה לפרסם בגוגל אדוורדס?

מגיע לכם 200 ש”ח שובר התנסות במתנה, חינם ובלי שום התחייבות!

קבלו קופון- 200 ש”ח שובר מתנה לגוגל אדוורדס

* חדשים בגוגל אדוורדס צפו ב- מדריך פרסום בגוגל אדוורדס למתחילים-פרסום בקישורים ממומנים

גוגל אדוורדס טיפים לייעול דפי נחיתה ושימושיות למתקדמים | סמינר שגרירים גוגל ישראל

מרצה: קובי אופק, אסטרטג לקוחות גוגל ישראל

סיכום הרצאה מתוך כנס השגרירים של גוגל ישראל:

היום נדבר על:

  • קצת על תחום השימושיות ודפי נחיתה
  • על דפי נחיתה ורושם ראשוני
  • איך להתמודד עם יוזרים שמגיעים
  • איך לגרום ליוזרים לבצע המרה
  • בדיקות לשיפור איכות דף הנחיתה

ועל כל מה שקורה אחרי שיוזר מקליק על מודעה ומה שהוא עושה אצלכם באתר

קצת נתוני רקע: אחד מכל 2 משתמשים שמגיע לדף אינטרנט שהוא לא מכיר עוזב אותו, 65% מהיוזרים לא משלימים את תהליך הקניה.

30% מגבשים רושם שלילי על אתרים של חברות.

דף נחיתה- הוא מונח שמוגדר באופן הבא: הדף הראשון שיוזר רואה כשהוא מגיע לאתר- דף שמוכוון להמרה אחת.

מה מודדים בדף נחיתה?

  • TOS Time on site- כמה זמן היוזר מבלה באתר.
  • Pages/visit- בכמה דפים יוזר בילה,  או שהוא מאוד אהב את האתר או שהוא לא מוצא שם כלום…קצת מבלבל
  • Bounce rate- דף אליו היוזר מגיע ולא המשיך לשום דף באתר, ערך גבוה של מדד נטישה הוא לא בהכרח גרוע אם הפעולה נמצאת בדף הנחיתה
  • Conversion rate- המרה, כמה יוזרים ביצעו את הפעולה שרציתם שהם יעשו.

מה נחשב אחוז המרה טוב?

סקר שעשתה חברת מרקטינג בשם sherpa, הסקר הזה מראה המרות שונות מפילוחים שונים ותעשיות שונות. הסקר הזה בעייתי ואחוז ההמרה הוא בערך 3.4%.

מהניסיון שלי בישראל:

הצעות בחינם- מתקרבים לאחוזים דו ספרתיים.

והצעות במחיר- הם לרוב חד ספרתיים.

יוזרים צעירים היום מגבשים דעה על אתר תוך חמישים מילי שניות.

תהליך ההמרה (פרמידה הפוכה):

  1. 0-2 שניות- 10% מהיוזרים יעזבו את האתר.
  2. 2-8 שניות- תאבדו 40% מהיוזרים.
  3. אחרי 8 שניות- יוזרים שפשוט איבדו עניין
  4. יוזרים שמתחילים לבצע את תהליך ההמרה אבל נאבדים בדרך, מתלבטים…
  5. לסיום- כאלה שהמירו- ויש שאלה עד כמה אנחנו מנסים להמיר אותם

ההרצאה שלנו תתמקד בכל אחד מהשלבים:

1. 8 השניות הראשונות להשאיר את היוזר באתר:

הדרך היחידה ליצר משמעות תוך פחות מ-8 שניות היא פשטות, רוב המחקרים מדברים על כותרת קצרה + טקסט קצר + תמונה גדולה = כל אלו יעלו את ההמרה.

למה טקסט קצר?

יוזרים לא קוראים, אין להם כוח זה מתיש.

ברגע שהטקסט הוא ארוך ניתנת התחושה כאילו ההחלטה היא גדולה וקשה שהוא צריך לשקול.

סקייפ ביצעו מהלך של שינוי דף הנחיתה צמצמו את הטקסטים הגדילו את התמונה וההמרות שלהם אכן עלו בעשרות אחוזים.

אנחנו רוצים וצריכים לצמצם את מרחב ההחלטות של היוזרים, להציע לו פחות פיצ’רים.

בשנת 2000 אונ’ קולומביה ביצעה מחקר, הם הלכו לסופר ומציעים ליוזרים ריבה פעם מעגלה מלאה בריבות ופעם מעגלה עם ריבה אחת. העגלה המצומצמת מכרה באופן משמעותי יותר. וזה נכון גם און ליין.

דף נחיתה צריך להיות מצומצם וממוקד מטרה.

  • חשוב להקפיד שכל מה שרלוונטי לגיבוש הדעה יופיע במסך הראשוני ללא גלילה, שנו את הרזולוציה ל- 800X600 ותראו איך אתם נראים ברזולוציה הגרועה ביותר.
    יוזרים אמוציונאלים- תנו להם דברים שקשורים לרגש- תמונה וכפתור.
    יוזרים רציונאלים- יגללו ויקראו את הטקסט- מקמו טקסטים בתחתית הדף.
  • כדאי להמנע מקישורים לא ברורים המכילים פרמטרים לא ברורים ומפחידים שנראים ככה @$#%@#.
  • מהירות- האתר צריך להיות מהיר.
  • דף נחיתה טוב צריך להכיל תמונה טובה כגון-
    • תמונה טובה של המוצר
    • תמונה של מישהו מחזיק את המוצר
    • תמונת אווירה- שממחיש רגש, ערך.
    • לא להתקמצן על תמונות באיכות גבוהה
    • אם משתמשים בציטוטים מגולשים להתאים את התמונה לשם ואזרחות הגולש המצוטט ( לא להביא תמונה של שוודי ל”משה כהן” מרמלה).

אם הבטחתם משהו במודעה, חשוב מאוד שזה יופיע בדף הנחיתה לדוג’ “לילה ב-99 דולר” חשוב שזה גם יופיע במקום בולט בדף.

כדאי להבחין בין יוזרים שמעונינים לבצע מחקר לבין יוזרים שמעונינים לבצע קניה:

להבחין בין יוזרים שמחפשים שם גנרי, לבין יוזרים שמחפשים מודל ספציפי.

באנרים:

חשוב שיהיה קשר חזק בין הגרפיקה והניסוח של הבאנר לבין דף הנחיתה אליו הם מובלים.

niva 22% אחוז המרה באנר מאוד מאוד מוצלח.

2. אחרי שחצינו את רף ה- 8 שניות הראשונות..

עכשיו צריך לדאוג שהם יעשו את הפעולה שאנחנו רוצים:

  • 99% מההמרות הם איזשהו מילוי של טופס- אבל מעט מאוד משקיעים מחשבה בסיגנון הטופס.

מה חשוב להקפיד בטופס?

  • כמה שיותר קצר- כל שדה מיותר גורם לאבד מישהו בדרך (גם אם מסמנים מה חובה ומה לא).
  • 40% מהיוזרים יסכימו למלא פרטים נוספים אחרי תהליך הרישום הראשוני ה Thank you page

בנוסף טכניקות שמשפרות את אחוז הממלאים טופס:

  • הוספת סמן שמסמן את מיקום השדה בו היוזר נמצא
  • שהמעבר בין השדות יתאפשר באמצעות TAB
  • תנו דוגמאות לכל שדה – מה צריך למלא בשדה הזה
  • טפסים רבי שלביים- חשוב שבמעבר קדימה ואחורה המידע ישמר ולא יאבד…
  • סרגל התקדמות בתהליך
  • Submit forum- כפתור שמשלים את התהליך- כדאי להשתמש בכפתור הזה כאמצאי שיכנוע אחרון, ואפילו לשנות את הכיתוב על הכפתור הזה למשהו משכנע “תן לי חינם” או משהו כזה…
  • אסור שכפתור- Reset form יופיע בכלל! זה יגרור איבוד של כל המידע ואין שום סיבה בעולם שזה יופיע.

Email- איך מגבירים את הסיכוי שיוזר יתן לך את האימייל שלו?

  • כמובן כדאי שתבטיחו לו שתעשו במייל שימוש הגון
  • אל תבקשו מהם לחזור על המייל שלהם- זה מעצבן וגילו שפחות מ 3% מהיוזרים טועים בכתובת האמייל שלהם

מספרי טלפון בדף נחיתה:

זה אומנם עשוי “לפגוע” בניטור של ההמרה באתר עצמו אבל…

  • יש הרבה יוזרים שלא ימסרו מידע אישי ונוח להם להתקשר.
  • קבוצה נוספת חשוב להם לקבל את התחושה שיש אפשרות לדבר עם גורם אנושי.

37% מהיוזרים מעדיפים אתרים שהם יכולים לקרוא בהם חוות דעת של משתמשים אחרים.

Upsell- מכירת ייתר, Go daddy ידועה במכירת היתר האגרסיבית שלה, וזה יוצר תחושה מאוד מאוד לא נעימה למשתמש, אבל זה מגביר מכירה…שווה לשקול האם זה רלוונטי לכם.

סיכום ביניים:

שלושה מכשולים מרכזיים להמרה באתר:

  1. רושם ראשוני
  2. בעיות טכנולוגיות
  3. בעיות פסיכולוגיות

לא כל שיפור באתר בהכרח יעבוד…לדוג’:

Stairsupplies ביצעה שינוי לאתר שלה לכאורה “שיפור” הם הוסיפו סרגל ניווט, ההמרות שלהם צנחו דרסטית….

איך כדאי למדוד יעילות דף נחיתה?

  • Heatmap testing- בודקים לאן האישונים של יוזרים הולכים בדף שלכם, כשנדע על מה הם מסתכלים נדע איך למקם את המידע. אפשר להשתמש במידע ידוע מהתעשייה צורת ה F המפורסם (שמאל למעלה הכי חשוב בדף וכו’…)
  • Usability testing- בדיקת קבוצות מיקוד של נסיינים.
  • A/B testing- בודקים 2 דפים שונים אחד ביחס לשני.
  • multivariate testing – בודקים ורסיות שונות של אלמנטים בתוך אותו דף ומסיקים מסקנות.

Google Website Optimizer

איך לבחון מחדש דף נחיתה?

  • קודם כדאי לבדוק מה לשים בראש העמוד.
  • כל מה שדיברנו לעיל.

באילו בדיקות כדאי  להתחיל?

  • כדאי להתחיל בטסטים A/B – לפחות 100 המרות לכל גירסה, לא למהר להסיק מסקנות.
    • אל תעשו בדיקות קטנות

המלצות לקריאה נוספת בנושא:

רוצה לפרסם בגוגל אדוורדס?

מגיע לכם 200 ש”ח שובר התנסות במתנה, חינם ובלי שום התחייבות!

קבלו קופון- 200 ש”ח שובר מתנה לגוגל אדוורדס

* חדשים בגוגל אדוורדס צפו ב- מדריך פרסום בגוגל אדוורדס למתחילים-פרסום בקישורים ממומנים

שתפו עם חברים:


3 תגובות עד עתה

  1. עומר פרצ'יק
    #1

    פוסט מעולה.
    2 דגשים נוספים:
    לטובת מיקום טוב ב PPC חשובה מאוד הרלוונטיות של הדף למילת המפתח המקורית (Title Tag, Density, Alt וכו’)
    מינימום מסיחים – פלאשים שונים שלא תורמים למכירה פוגעים במיקוד ומסיטים מפעולה

  2. יגאל
    #2

    תודה על המאמר. מאוד מעניין היכן אני יכול לקרא עוד?

  3. להרוויח כסף
    #3

    אם אני לא טועה ה Bounce rate זה אחוז נטישה של הגולשים ,הוא נמדד אם הגולש עזב את האתר 10 שניות לפני שנכנס לאתר או אחרי , ולא אם הוא עבר לדף אחר אחרי שהוא נכנס .
    אם יש דף אחד באתר איך נקבע ה Bounce rate ?