המודלים העסקיים שמאחורי מאגר המוצרים המוביל בעולם-Mythings מאת בני ארבל.

forum logo[6]להלן סיכומים מהתכנסות פורום MIT ישראל בחודש דצמבר 2007

הפורום עסק בנושאInternet Business Models: from Clicks to $

הרצאה זו בנושא: המודלים העסקיים שמאחורי מאגר המוצרים המוביל בעולם-Mythings

מצגת– מצורפת בתחתית הפוסט

דוברבני ארבל, מייסד ומנכ"ל, MyThings

 

image

המודלים העסקיים שמאחורי מאגר המוצרים המוביל בעולם-Mythings

אנחנו החברה הצעירה ביותר בפאנל, הקמתי את החברה לפני כשלוש שנים.

לפני שנה וחצי הצטרפנו למשפחת הון הסיכון Carmel Ventures.

מה זה Mythings לאן אנחנו הולכים עם זה ולמה.

אז  בניגוד לאחרים פה בפאנל החברה שלנו בשלב שלפני האקזיט לכן ממני תשמעו היום רק דברים וורדים….

Mythings יוצרת בסיס נתונים רחב למוצרים.

אנחנו מקבלים מידע בזמן אמת מכולם: צרכנים, יצרנים, מפיצים.

העסק שלנו מפולח לשלושה פלחים:

  1. מידע על מוצר מסויים.
  2. שיוך מוצר לאדם מסויים.
  3. מידע על שירותים על בסיס המוצרים.

אנחנו מנסים לשתף בין מידע שנמצא על המוצרים לבין אלו שרכשו אותם.

כל מוצר מקבל דף פרופיל עם מידע מלא על המוצר שרכשת, ומידע נוסף אודות הרכישה שלך.

אנחנו גם מציגים מידע מ Trace שהוא בסיס נתונים שעוקב אחרי סחורות גנובות בדרך זו ניתןלבדוק ולבחון אצלינו באתר האם מוצר מסויים גנוב או לא.

אם אתה דילר או מפיץ אתה יכול להזין מספר סידורי ולראות את ההיסטוריה של המוצר הזה וכך לברר האם הוא גנוב או לא.

אנחנו גם אוספים נתונים מאתרים אחרים כגון בסיס הנתונים של משטרת שוויץ האם מוצר גנוב או לא. יש לנו גם טכנולוגיה של זיהוי תמונה, ואפשר לבחון גם באמצעות העלאה פשוטה של התמונה של המוצר האם הוא גנוב או לא. הנתח המשמעותי של הכסף נמצא בשוק ה"יד שנייה" אנחנו יכולים לבצע בדיקה מיידית באמצעות המספר הסיריאלי ולוודא כאמור האם המוצר גנוב או לא.

אוניברסיטאות וגם חברות ביטוח דורשות היום מסטודנטים לבצע רישום של המספרים הסיריאלים של המוצרים שלהם כדי שהמידע הזה יהיה זמין כבר לפני גניבה עתידית באם תתרחש כזו.

הדרך שבא אנחנו רוכשים לקוחות היא על ידי כך שאנחנו מחזירים הצעה באימיל אותו שולחים המוכרים/יצרנים ללקוחות שביצעו רכישה שם אנו מציעים להם להכנס למערכת שלנו ולשמור מפני גניבות עתידיות על המוצר שהם רק עכשיו רכשו, אנחנו רואים שכ-15% מהפניות אכן נענות ונרשמות בשירות שלנו .

נושא השותפויות האסטרטגיות חשוב לנו מאוד:

אנחנו חוברים לשותפים ורואים בהם המפיצים הטובים ביותר של השירותים שלנו.

בארה"ב רק נכנסנו ויש לנו כבר מספר שחקנים משמעותיים ובאנגליה כבר יש לנו את ארבעת אתרי המכירה הגדולים ביותר שעובדים בשיתוף איתנו.

קצת נתונים על השוק:

Social Networking – בצמיחה אדירה, וסכומי פרסום אדירים מושקעים שם.

מה המודלים העסקיים?

פייסבוק לא מצליח לעשות כסף מחשיפות, והם מנסים מודלים נוספים כגון מכירה של מוצרים וירטואלים.

המודל העסקי שלנו מבוסס על תיווך באינפורמציה-אנחנו אוספים אינפורמציה על מוצרים וגם על הרכישות שלהם.

ואנחנו מאפשרים למוכרים וקונים ללמוד, להבין ולדעת טוב יותר על השוק שלהם.

איך שיכנעתם את הראשונים להצטרף אליכם?

לא היינו תלויים בגודל כל שהוא, כל מה שטענו הוא שאנחנו יכולים לעזור להם לתקשר ולתמוך בלקוחות שלהם.

קצת על החברה:

24 אנשים, עובדים בקליפורניה,לונדון ופיתוח בתל אביב.

המצגת :