מצגת למשקיעים-כיצד למקסם את ההצגה שלך בפני משקיעים/ כפיר חזז-יום היזם

הרצאה זו סוכמה על ידינו במסגרת כנס יום היזם שאירגן פורום MIT ישראל

כפיר חזז

מצגת ההרצאה– מצורפת.

דובר-כפיר חזז מנכ"ל ים הזדמנויות עסקיות.

נושא: כיצד למקסם את ההצגה שלך בפני משקיעים.

בונוס: טיפים למצגת גיוס מנצחת של כפיר מתוך Themarker.

כיצד למקסם את ההצגה שלך בפני משקיעים/ כפיר חזז

מצגת ההרצאה:

Download file

ההרצאה:

היום לא פשוט לגייס הון, אך עדיין יש מספר דברים שניתן לבצע, שעשויים להקל משמעותית על גיוס ההון.

קצת רקע על ים הזדמניות עסקיות:

ים הזדמנויות עסקיות היא חברה לייזום מיזמים, סטארט אפים ופטנטים משלב הרעיון דרך תהליך פיתוח עסקי וגיוס ההון ועד לתחילת פעילות עסקית של המיזם.

בתהליך מוגדר, ובהבניה נכונה ומקצועית י.ם. מלווה את המיזם והסטארט-אפ לאורך כל תהליך ההקמה תוך ראיה של כל המשתנים העסקיים,

מרמה השיווקית דרך הפיננסי ועד לרמה האסטרטגית של הפעילות העסקית העתידית.

אנחנו מלווים עסקים דרך הפיתוח העסקי וההבניה העיסקית ומשתדלים להקטין את העלויות עבור היזם.

הצוות שלנו בנוי מכל הרבדים, שיווק, גיוס, אסטרטגיה וכדומה אנחנו נותנים מענה "מעטפת" מלא כך היזם והמיזם מקבלים את הפתרון ה"נכון" ביותר עבורו. יש לנו מספר לקוחות שבאו עם רעיונות בלבד ואנחנו עזרנו להם להוציא אותם לפעול.

עולם גיוס ההון בנוי ממגוון של שחקנים:

יש משקיעים מכל הסוגים, שאלה מרכזית היא האם המשקיע מתאים לכם ולא ההפך.

נשאל את עצמינו מה המשקיע מחפש?

אחד המושגים המרכזיים בגיוס הוא VC קרן הון סיכון- אבל קרנות אלו לא תמיד מתאימות לכל סטארטאפ. יזמים רבים משקיעים הרבה אנרגיות ולעיתים רבות זה מגיע למצב שבו מקבלים תחושה שזה כמעט "קורה" ובסוף זה לא. זה לא בגלל שהמיזם לא טוב זה פשוט בגלל שזה לא העיתוי הנכון עבור קרן הון הסיכום לבצע השקעה במיזם.

חשוב להגדיר איזה סוג משקיע מתאים לנקודת הזמן שבה הסטארט אפ שלנו נמצא, צריכים להתאים את המשקיע למחזור החיים שבו הסטארטאפ שלנו נמצא.

קרנות הון סיכון מחפשות לרוב משהו עם סיכון נמוך יחסית שכבר הציג הוכחת יכולות כל שהיא- ולכן למרות שהם ישמחו להפגש אתכם וגם יאפשרו לכם להציג זה לא בהכרח יצא לפועל בסוף.

יש מספר שלבים בחיי סטארטאפ:

  1. עיצוב פרוטוטייפ.
  2. בטא.
  3. מכירות ראשוניות.
  4. מכירות.

שני השלבים הראשונים נחשבים סיכון גבוה ועבור השקעה בהם מחפשים לרוב הוכחות יכולות.

השלישי והרביעי נחשבים סיכון בינוני והשקעה תלויה באסטרטגיה או בתוכנית המכירות, ו/או ביכולת חיזוי המכירות שמציגים היזמים.

אם אתם בשלבים הראשונים 1-2 , קרנות הון סיכון הם לא בהכרח קהל יעד המשקיעים שאתם צריכים לפנות אליו, כי אתם לא בהכרח מתאימים לקרטריונים שלהם מבחינת סיכון.

כשעומדים בפני משקיעים צריכים לבוא עם החומרים הטובים ביותר וחשוב שהמצגת תדע לתת מענה נכון למשקיעים ותציג את המוצר והרעיון בצורה המיטיבית ובכלל זה ניתן להוסיף את תקציר המנהלים, לאופן ההצגה הזה משמעות קריטית על היכולת לגייס הון.

כשאתם מציגים בפני משקיעים המטרה המרכזית שלהם היא לספק למשקיע בטחון שאתם מכירים את את המוצר בצורה מלאה ושיש לכם את היכולות להביא לו את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלו.

רק אחרי שתצליחו להעביר את התחושה הזו למשקיע, יעניין אותו ההיתכנות הטכנולוגיות.

המצגת שאתם מציגים בפני המשקיעים צריכה לענות על השאלות שהמשקיע ישאל כגון:

אוקיי מה יקרה ברבעון ה-3, כמה עובדים יהיו לכם, מתי המוצר מוכן לשוק? ושאלות דומות…

המשקיע רוצה להרגיש שהוא שם את ההשקעה שלו במקום שהוא מבין לאן ועל מה הכסף הולך.

כמה טיפים לסיום:

למשקיע צריכים לבוא מגובשים, לכן חשוב מאוד לבוא מוכנים מראש כבר עם תוכנית עיסקית.

אם אתם מאמינים במספרים שבתוכנית העיסקית אל תנסו לגמד אותם, כי זה יפגע גם באמון המשקיע ויפגע גם לבסוף בהשקעה שלכם.

אל תשלחו למשקיע מצגת במייל תנסו לתאם פגישה!

תחתימו את המשקיע על NDA (הסכם אי חשיפה), כל מסמך צריך להפגין מקצועיות צריך להראות ולגבות את המקורות המספרים שאתם מביאים.

וטיפ לסיום- כשאתם מראים את גודל השוק כדאי שתצמידו גם את פוט' הרווח של השוק הזה, באותו השקף.

בונוס- כיצד בונים מצגת מנצחת/טיפים מאת כפיר חזז:

(מתוך מאמר של פז וייסמן שהתפרסם ב Themarker בעקבות יום היזם)

  1. מצגת למשקיעים חייבת להיות שונה ממצגת ללקוחות.
  2. אורך המצגת צריך להיות בין 7-8 שקפים לא יותר מ 10 בכל מקרה.
  3. כדאי להשתמש בפונטים בגודל שנע בין 18-24 ברקעים בהירים ובהרבה תמונות.
  4. מומלץ להשתמש במשפטים קצרים של 8 מילים בערך.
  5. כדאי להכניס בטקסט רווחים מספיקים כדי לא ליצור עומס.
  6. במקרה של שאלות מומלץ לא לדלג קדימה לעמוד במצגת שעונה על השאלה ולשמור על השליטה בידי המציג. במקום אפשר לומר "עוד כמה דקות תקבלו תשובה".
  7. ראוי שהמצגת תתחיל בייחודיות הטכנולוגיה בלי להכביד.
  8. חובה להתמקד בפן הפיננסי והשיווקי של המיזם, לתאר בדיוק כמה כסף אתם צריכים ומה תעשו איתו, מומלץ לא לתת הערכת שווי במצגת הראשונה.
  9. מומלץ להדגים את המוצר או הטכנולוגיה של החברה באמצעות המצגת.
  10. חובה לסכם את המצגת בסוף הפגישה.
  11. אל תשלחו את המצגת למשקיעים לפני הפרזנטציה.

7 תגובות בנושא “מצגת למשקיעים-כיצד למקסם את ההצגה שלך בפני משקיעים/ כפיר חזז-יום היזם”

  1. שלום חנוך/אסף- היינו שמחים אם היית מזדהה בשם מלא ו/או הייתה נותן פרטי התקשרות מלאים.
    כפיר- אנחנו שמחים על תגובתך המהירה.
    לשניכם- אנחנו אכן מקווים כי מדובר באי הבנה מצערת שתיפתר ותלובן באופן ישיר בין הצדדים.

  2. מכיר את החברה הזאת, פעם ניסתי למכור דרכם פטנט והם פשוט סחטו ממני עוד ועוד כסף עד שהם אמרו לי שאין מה לעשות עם הפטנט הזה. תתרחקו מהם כמו מאש.

    תודה!
    אסף

  3. שלום רב,
    חבל לי שאתה מרגיש כך, אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת להעניק את השירות והמקצועיות הגבוהה ביותר.
    אם יש לך תלונות או אי אילו השגות על השירות שקיבלת אתה יכול ליצור עימי קשר באופן אישי בכל שעה.

    כאחד ממיסדי החברה אני מכיר את כלל הלקוחות שלנו באופן אישי, והשם שלך אינו מוכר לי (לא העליון ולא התחתון), יתר על כן את הפעילות והמשא ומתן למכירת המצאות וקנין רוחני אני עושה באופן אישי כך שבוודאות היינו מכירים.

    בברכת חג שמח ואני זמין בכל שעה,
    בברכה,
    כפיר חזז, מנכ"ל
    י.ם. הזדמנויות עסקיות
    03-5615123

  4. הטיפים על הכנת מצגת נכונים אך השקפים של המרצה לא ממש מיישמים אותם!

    רחל

  5. רחל, אני מאוד מסכים. בלי קשר לשייכות של המצגת לסיכום הייתי שולח את מי שהכין אותה ללמוד מהמצגת של ישי גרין עם טיפים ליזם המתחיל.
    (ומה שבטוח הייתי מפקפק בטיפים להכנת מצגת של מי שהכין מצגת כזו, וטיפ משלי – Keep It Simple Stupid)

  6. שלום רחל ויגאל,

    אני תמיד שמח לקבל ביקורת בונה, בדקתי שוב ושוב את הכללים שאני אישית נתתי ולא ראיתי אי התאמות, ההרצאה היתה מיועדת ליזמים והיא מצגת של תוכן וידע ולא למשקיעים. וכפי שאני בטוח שאתם יודעים, לכל פגישה ופרזנטציה יש מצגת אחרת וכללים אחרים.
    אבל כמובן שגם אחרי עשר שנות ניסיון בענף היזמות והצלחות, אם יש לכם הארות והערות, אני תמיד אשמח לקבל וללמוד מחברים מקצועיים לתחום.

    בברכה,
    כפיר חזז, מנכ"ל
    חברת י.ם. הזדמנויות עסקיות

  7. היי יגאל,
    תודה רבה,
    כמו שאמרנו למצגת יש כמה מטרות, והמצגת שהוצגה אינה למטרת שליחה ….. אלא לפרזנטציה בפני קהל, זאת אומרת שהיא מעבירה רק את המסרים הסופיים שהמציג רוצה שיזכרו בעיני המתובנן, אכן היא לא מתאימה לכאלו שלא היו בפרזנטציה.
    בכל שקף יש את המסרים שלו לאותו נושא שעליו מדבר השקף, שים לב שהמצגת היתה 5 שקפים וההרצאה היתה 25 דקות …. לכן היא לא מתאימה להעברה.
    במצגות לשליחה יש כללים אחרים והיא צריכה להיות כתובה בצורה אחרת לחלוטין.

    לכן ברוב המקרים, גם אם משקיע/יזם מעוניין במצגת והוא לא היה בפרזנטציה יש צורך במצגת אחרת, שבדרך כלל אורכה יותר עם פירוט והסברים. ולא מסרים בלבד.

    בהצלחה,
    כפיר חזז, מנכ"ל
    חברת י.ם. הזדמנויות עסקיות
    http://www.yam-net.com

סגור לתגובות.