האם הגולשים שלכם עושים מה שאתם רוצים שהם יעשו?/ דבי כהן אברבנאל

הרצאה זו סוכמה על ידינו במסגרת כינוס "שיווק באינטרנט מטראפיק למכירות" שאירגן פורום MIT ישראל.

דוברת– דבי כהן אברבנאל מנהלת תחום אינטרנט Aladdin (קיראו עוד על הדוברים כאן).

נושא ההרצאה: האם הגולשים שלכם עושים מה שאתם רוצים שהם יעשו?

המלצות קריאה– בתחתית ההרצאה צירפנו מספר המלצות קריאה.

מצגת ההרצאה:

סיכום ההרצאה:

האם הגולשים שלכם עושים מה שאתם מצפים מהם לעשות?

עשיתם הכול:

  • יהיה לכם אתר מדהים
  • עשיתם SEO
  • מפרסמים ב PPC במנועי חיפוש
  • נותנים לעצמכם קישורים באתרים רלוונטים
  • בלוגים סיקרו אתכם
  • כותבים בפורמים
  • יש לכם RSS
  • שיחררתם PR

האם אפשר לנוח עכשיו?

לא!

עכשיו מתחילים לבצע אין סוף ניסויים, ובדיקות.

למשל PPC :

קמפיין כזה צריך להתחיל מראש עם מספר מודעות שונות, ולנסות לבחון ולשפר כל הזמן איזה קריאטיב נותן את התפוקה וההנעה לפעולה הטובה ביותר.

ניתן גם לבחון דפים שונים באמצעות ניסויי A/B שמאפשר לבחון האם דף מסויים מוצלח יותר מדף אחר, ככה אפשר לבחון את האפקטיביות של אלמנט חדש.

אפשר לבדוק בדרך זה גם דפי נחיתה שונים. מבחן אחר הוא Multivariate testing כלומר רק שינוי של אלמנט/צבע כפתור/טקסט בלינק וכדומה בדף ולבחון האם יש השפעה לשינוי המינורי הזה.

בדיקות נוספות נוגעות לניוזלטרים- עיצוב וכתיבה ובחינה של התגובה לכל אחד מהסגנונות האלה.

לשם ביצוע בדיקות כאלה אני ממליצה על הכלים הבאים:

  • כלי סטטיסטי- אתם חייבים כלי סטטיסטי טוב שנותן לכם חיווים על פעולות באתר כמו למשל Google Analytics
  • אני משתמשת לשם בחינות A/B ב Google web optimizer

לי חשוב שלכלי יהיה תצוגה שמראה את הסטטיסטיקה על מראה הדף הרגיל- ניתן לראות את החיווים על מראה רגיל של האתר ולא רק דאטה ומספרים (קיים ב Google web optimizer).

אפשר להעזר גם בכלים של  omniture .

וכך אפשר לבחון את ההמרות (Conversions) שלכם.

ניסוי A/B:

ב Google web optimizer

  • צריך קודם כל להחליט איזה דף רוצים לבחון
  • בוחרים איזה סוג של ניסוי אתם רוצים לעשות Multivariate testing, A/B וכו'..
  • גוגל נותן לכם קוד, והוא בודק אם הקוד אכן הוטמע כמו שצריך.

דוגמאות לדברים שבדקנו באתר שלנו:

המומחים אומרים שאם מישהו הגיע ממנוע חיפוש או פרסומת עדיף לא לתת להם יותר מדי בחירות כדי שלא יברחו החוצה. אז באמת בנינו איזשהו דף, ושמנו שם טופס רישום.

אבל היו אנשים בחברה שטענו שזה לא יתכן שאנשים צריכים לקרוא לפני שהם מבצעים פעולה, הוספנו סרגל ניווט עליון לאתר- והתוצאות הראו שזה פגע משמעותית בנרשמים.

מסקנה– אל תתנו לגולשים יותר מדי בחירה ותהיו ברורים לגבי הפעולה שאתם מצפים שהם יעשו.

שמנו לב להבדלים משמעותיים ביצירת לידים כאשר השתמשנו בטקסטים שונים, כשהחלפנו למשל את הטקסט בקריאה לפעולה מ Request ל Download .

חשוב גם לא "להשתגע" ולהמנע מביצוע בדיקות יתר, כי לא תקבלו תוצאות מובהקות.

חשוב להדגיש שבפני אותו הגולש יוצג תמיד אותו הדף מכיון שהשירות משתיל לו עוגייה כך שבפני לקוחות יש יציבות גם אם גולשים שונים מקבלים גירסאות שונות אבל אותו הגולש יקבל גירסה עקבית.

רעיונות למה כדאי לבחון בדפים:

  • מיקום טופס למילוי- בוודאי כדאי לדאוג שהוא לפחות יבצבץ חלקית במסך הנחיתה.
  • תמונות שונות
  • עמודה אחת או שתיים
  • יותר טקסט או פחות
  • טקסטים שונים
  • לשבור את תהליך הרישום לשניים- מילוי פרטים חשובים ורק אז להחליט אם לגרום לו להמשיך בתהליך מילוי הטופס.
  • שינוי צבעים

חשוב לבחון גם את הניוזלטרים/אימיילים:

  • רוב האנשים לא בוחנים את המייל כולו ולכן חשוב לראות איך הוא מוצג ב Preview- האם ב Preview מופיעים האלמנטים החשובים.
  • להשתמש במעט תמונות.
  • אם משתמשים בתמונות כדאי לשלב גם ALT לתמונה כי חלק מהתוכנות מסננות את זה.
  • חשוב לבצע ניסויים גם בטקסטים השונים שמופיעים ב- Subject.
  • חשוב שהמייל יהיה קצר בולט ותמציתי- אנשים לא אוהבים לקרוא היום!
  • שימוש ב- Bullets מאוד חשוב כי זה מאפשר סריקה מהירה של העין.

כשבחנו שני גרסאות של דפים עם אותו הטקסט דף אחד עם  Bullets ואחת בלי ראינו הבדל ניכר מאוד!! ברכישת לקוחות.

לא לשכוח "דפי תודה" וכדאי להוסיף להם:

  • רישום לניוזלטר של האתר.

תוספת של טללית פרשר:

הבעיה המרכזית היא שאימיילים היום בכלל לא מגיעים ללקוח, הרבה משווקים מבקשים שתקליקו ותוסיפו אותם לרשימת הכתובות שלכם במייל וככה לעקוף את הסימון של עצמם כספאם.

תוספת להרצאה- המלצות קריאה:

אלה מטלון-ניתן למצוא כלים נוספים בנושא באתר marketingsphere.

אנחנו ב TAGADAM מוסיפים– בנושא ניוזלטרים ודגשים לשיווק ניוזלטרים אנחנו ממליצים על קריאה מעמיקה של האתר החשוב www.campaignmonitor.com ובמיוחד הפוסטים היסודיים והחשובים הבאים: