אוריאל אוחיון מציג מודלים עסקיים של רשתות חברתיות

אוריאל אוחיון הציג בבלוג האישי שלו מצגת מעניינת ביותר שהוא העביר אודות מודלים עסקיים של רשתות חברתיות או במילים אחרות- "כיצד רשתות חברתיות מרוויחות (מנסות) להרוויח כסף". המצגת ממצה ומציגה לטעמנו נתונים מענינים ביותר על השוק והתעשייה ומומלצת לצפייה.

אולם לא פחות מעניין מהתוכן המוצג במצגת, הינו האופן בו המצגת עצמה הוכנה- אוריאל החליט ליצור מצגת בשיטה החברתית השיתופית:
יומיים לפני מתן ההרצאה הוא פנה בקריאה נרגשת לקהל הקוראים שלו להשתתף בהבניית התכנים של המצגת ולתרום לבנייתה באמצעות הוספה של תכנים לוויקי שהוא יצר באתר ייעודי למצגת שנבנה על בסיס גוגל אתרים.

המצגת הזו הינה התוצר הסופי של האתגר המרתק שאוריאל הציב לקוראיו.

ניתן לומר ששיטת הקוד הפתוח שוב הוכיחה את עצמה ואת הרצון האנושי האדיר לשיתוף (וגם קצת קניית תהילה… קראו עוד על תמריצים במערכות חברתיות) 16 התורמים שאכן נענו לאתגר ותרמו תכנים למצגת, הוצגו לבסוף בשקף המסכם של המצגת (ראו תמונה).

ניתן לומר שאוריאל הוכיח ללא כל ספק שלפחות המודל העסקי הצנוע שלו בהפעלת המעגל החברתי הקרוב שלו עבד באופן מושלם:
תוך פחות מ 48 שעות הוא קיבל 32 ידיים עובדות נוספות ו 16 מוחות תורמים למצגת שעליה הוא הצהיר שהוא "really lazy to prepare alone"

כל זאת ללא כל עלות ועם תוצאה מצויינת… נשמע ונראה כמודל משתלם.