שיווק פוליטי ברשת- מה אתם יכולים לעשות בשביל הילארי ואובמה שיווק המועמדים לנשיאות בארה"ב?

 

בפוסט שפרסמנו בעבר, חקרנו את אתרי המתמודדים ואת האלמנטים השיווקיים-חברתיים שהכניסו אנשי השיווק של המתמודדים באתרים שלהם.
בין היתר שמחנו לגלות בזמנו שאנשי השיווק עשו בחוכמה והשתמשו בכלי  Web 2.0 על מנת להניע את הגולשים להיות פעילים, לקחת חלק ביצירת התוכן, לכתוב, להביע ולהגיב.

בפוסט הזה נסקור 2 שינויים משמעותיים שקרו מאז פרסום הפוסט האחרון שלנו בנושא (לפני 5 חודשים):
 כמה (?) דברים שאתם יכולים לעשות למען הילארי
נפתח בפניה שהופיעה בעמוד הראשי של האתר של הילארי קלינטון, בה הוצגה בפני הגולשים לאתר הפניה- מה הם יכולים לעשות כדי לעזור לקמפיין.

מצאו את ההבדלים:
כך נראתה הפניה בעבר:

clip_image002

 

ואילו כך היא נראית היום:

clip_image004

חדי העין שבינכם ודאי הבחינו בירידת מספר אפשרויות הפעולה מ 8 ל 5, שנקראים הגולשים לפעול עבור הקמפיין של הילארי.
אז מהם 3 הדברים עליהם ויתרו אנשי הילארי ?
הנה הם:

  1. Be a Hillraizer
  2. Join a Group
  3. Start a Blog

ישנם כמה סיבות שונות ומעניינות שיכולות היו להוות הגורם לשינוי.
אציע כאן מספר סיבות להסרה, ומסקנה אחת :

  1. יתכן ופניות מסויימות לא באמת "תפסו" את הגולשים, כנראה שלפתוח בלוג זה דבר מורכב מדי שפונה לאחוז נמוך יחסית של גולשים (שלא לדבר על הפנייה  Be a Hillraizer) ולא היתה לפנייה זו היענות מספיקה.
  2. יש כלל בעיצוב ממשקי משתמש (UI) שאומר שלא כדאי לשים במקום אחד יותר מ- 7 פריטים לבחירה (מי שזה מענין אותו למה, יכול לקרוא אתה הסיבה בכתבה הבאה ), יכול להיות שמישהו אמר להם את זה…
  3. יש פעולות שהאפקטיביות שלהם לוקחת זמן וככל שמתקרבים לימי ההכרעה בבחירות החשיבות שלהם פוחתת.
    כנראה שאנשי השיווק החליטו להתמקד בדברים שהם אד-הוק, מיידיים.
    אולי זו גם הסיבה שאנשי הילראי הוסיפו את האפשרות הבאה:
    Make a calls – שזה פעולה מיידית ועכשווית.
    (* אנשי הילארי הוסיפו את הפעולה הזו ואיחדו את האפשרויות "Plan an Event" ו "Find an Event" , לכן נשארו עדין 5 דברים שאפשר לעשות…)

ניתן להמשיך ולהעלות השערות מדוע אנשי השיווק של הילראי ביצעו את השינוי, אבל נדמה לי שהדבר הטוב ביותר שניתן ללמוד מהמקרה הזה הוא החשיבות בשמירת הדינאמיות של התוכן והמסרים של האתר.
אתר אינטרנט שפועל נכון חייב להיות דינאמי בקשר שלו עם הגולשים.
אנשי השיווק של אתר חייבים לחיות את השטח – להרגיש את הגולשים, לנתח את האינטראקציה איתם, לשים לב לרלוונטיות התוכן, ולהתאים את התוכן בהתאם לאירועים ולתקופה, ולבסוף להביא לידי ביטוי מיידי במראה ותוכן האתר את מכלול השיקולים הללו.

ומה אפשר לעשות בשביל אובאמה?

בפוסט הקודם הבענו פליאה על בחירת אנשי השיווק של אובאמה, לפנות כך אל הקהל:

clip_image006
אנשי השיווק של אובאמה השתמשו במושג MY ויצאו מנקודת הנחה שהגולשים שלהם הם גולשים "מתקדמים", "מבינים באינטרנט" ושהסלוגן MY יעשה את העבודה באופן שהגולשים יבינו לבד את השתייכות הביטוי לאתרי Web 2.0 נוספים ומוכרים בסגנון MySpace, My Yahoo וכו'….
הם כנראה העריכו שמי שיראה את הכותרת יבין לבד שניתנת לו אפשרות לבחור בין מכלול של כלים עצמאיים דוגמת: פתיחת פרופיל אישי, יצירת חברים, הקמת בלוג ועוד…
עבר קצת זמן וגילינו שכנראה החשש שהעלינו היה מוצדק ומסתבר שרוב הגולשים לא באמת קלטו את מסר ה- MY בו נקטו אנשי אובמה ואכן הפניה אל הגולשים נוסחה מחדש וכיום היא מופיעה כך:
clip_image008

בפנייה החדשה אין מקום לשאלות ולניחושים, יש פניה ישירה וקריאה לפעולה – "MAKE A DIFFERENCE" .
הטקסט כבר מנוסח בצורה ישירה וברורה, באופן המניע את הגולשים לפעולה וכן גם תת הנושאים:
Find event, Join group.
מקרה זה מחזק שוב את חשיבותו של התוכן.
כשבאים לתכנן אתר, חשוב לעבוד ולחשוב טוב על הטקסטים שבוחרים.

נסו לבחון את הטקסטים שניסחתם מבעד למשקפי הגולשים, בידקו אותם על מספר אנשים, ותנסו לראות אם הם מבינים מצליחים להבין למה אתם מתכוונים האם זה הניע אותם לפעולה והאם זה סיקרן אותם.
הנעת הגולש טמונה הרבה בטקסטים שאתם מציגים באתר, משום כך השתדלו להיות ברורים ולפנות ישירות לגולש עם ציון הפעולה הרצויה: 

במקום לכתוב "הרשמה" תכתבו "הרשמו עכשיו" , במקום לכתוב "לוח ארועים" תכתבו "הצטרפו לארועים שלנו".
אלו דברים קטנים שעושים הבדל גדול בהנעת הגולשים לביצוע הפעולה הרצויה באתר.

שני המקרים, גם באתר של הילארי וגם באתר של אובאמה – מראים לנו שמאחורי האתרים הגדולים האלה יושב צוות שלומד ומנתח את המהלכים השיווקים וגם יודע לפעול בהתאם למסקנות הניתוח

כיף לפרגן לאנשי מקצוע שעושים עבודה טובה!

clip_image010

clip_image012

4 תגובות בנושא “שיווק פוליטי ברשת- מה אתם יכולים לעשות בשביל הילארי ואובמה שיווק המועמדים לנשיאות בארה"ב?”

  1. הי מורד.
    תודה על הפרגון.
    באמת מעניין מה יהיה…
    המצב היום באתרי המפלגות והפוליטיקאים בארץ רחוק מלמצות את הפוטנציאל הטמון ברשת ואני מאוד מקווה שהבחירות אצלנו יעוררו את המפלגות לעשות את השינוי המתבקש.
    לדעתי האלמנטים החברתיים ברשת הם לא גימיקים לזמן בחירות בלבד, אלא דרך תקשורת קבועה בין הפוליטיקאים לבוחרים.
    נעשים כיום נסיונות של מעט פוליטיקאים לשימוש בפלטפורמות חברתיות כמו הבלוג של ביבי או "מסרון הכנסת" של ישראל חסון, אבל הדרך עוד ארוכה…

  2. אני שמעתי בעבר על רעיון להקים מפלגה מבוססת אינטרנט – כלומר שהחברים בה נבחרים על ידי הגולשים וכל הצבעה בכנסת עוברת קודם כל דרך ה"מרכז" שזה אתר האינטרנט בהצבעה של הגולשים. אין לי מושג מה קורה עם זה.

סגור לתגובות.