שיווק באמצעות מצגות הצגת מקרה מבחן של SMO

היום נדבר על שיווק באמצעות מצגות.

לפעמים הדרך הטובה ביותר להעברת מסר היא פשוט להציג את התוכן בצורה אינטראקטיבית וויזואלית ובצורה של מצגת, הרשת מאפשרת לנו היום להשתמש במצגות ככלי שיווקי.

קוראינו הוותיקים באתר, נהנים כבר מזה זמן מהאופן בו אנו משלבים מצגות של הרצאות אותם אנחנו מסקרים.

מצגת שהעלינו לפני כחודשיים- פייסבוק מה עושים שם מדריך למשתמשי פייסבוק מתחילים.

המצגת הגיעה לקהל של למעלה מ 20,000 צופים (!!!)

עידכון-29.1.08 למעלה מ 30,000 צופים

והפכה תוך חודש בלבד לאחת מ-100 המצגות המובילות באתר (והמצגת הנצפית ביותר בעברית) וזכתה לתגובות נלהבות.

המצגת הזו הוכיחה כי אכן ניתן להעביר מסר פשוט לקהל רחב באמצעות העלאת מצגות און ליין:

image11

אז הנה כמה-

טיפים וכללים שריכזנו עבורכם מניסיוננו לשם שיווק נכון של מסרים באמצעות מצגות ברשת:

כללי:

צורך– צרו מצגות/מדריכים שלדעתכם עונים על צורך מסויים של הגולשים שלכם.

זמינות– הנגישו את המצגת שלכם לצפיית הגולשים באמצעות פלטפורמה שמאפשרת לגולשים שלכם לצפות בה און ליין כמו למשל: slideshare או scribd.

הצגה– הציגו את המצגת באתר שלכם באמצעות קוד ה Embeding שהפלטפורמות מספקות.

הפצה באתרים– יידעו אתרים נוספים ורלוונטים כי יש מצגת שהם יכולים לשלב אצלם באתר ואפשרו להם לשלב אותה אצלם, אלו המפיצים של הבשורה שלכם.

הפצה במייל– שלחו לגורמים הרלוונטים, לקוחות, חברים, משפחה באימייל קישור לצפייה בקובץ און ליין (ולא קובץ!! אם תשלחו קישור תוכלו לעקוב אחרי סטטיסטיקות הצפייה).

כללים למצגת עצמה:

לוגו– הקפידו שהלוגו והשם שלכם יופיע על כל שקף!

מסר– מצגת צריכה להעביר מסר, אתם משווקים מסר לא מצגת, תחשבו האם המסר הרצוי אכן עובר במצגת.

היו גרפיים– שימו מעט טקסט ושלבו הרבה תמונות או הסברים ויזואלים.

קצרים– פרסמו מצגות קצרות.

גודל טקסט– הקפידו שהטקסט יהיה קריא וברור ובפונט גדול.

בלי אפקטים– מצגות בפלטפורמות הצגה ברשת לא מסוגלות להציג אפקטים של פוורפוינט דאגו לכך שהשקף ברור כאשר כל התמונות שלו מופיעות יחד בלי אפקטים.

כהצדעה לעזיבתו של רן יניב הרטשטיין את הדסק העיתונאי נמליץ, על הטיפים שלו להכנת מצגת ונאחל לו בהצלחה בתפקיד החדש בנענע.

וכמובן שתוכלו למצוא עוד שלל טיפים להכנת מצגות מפוצצת באתר.

14 תגובות בנושא “שיווק באמצעות מצגות הצגת מקרה מבחן של SMO”

  1. כל הכבוד צביקה! האמת, כשזה בא מכם, זה כבר לא מפתיע אותי.

    חשבת אולי לתרגם את הפוסט לאנגלית ? אני לא זוכר שראיתי טיפים ליצירת מצגות אונליין מוצלחות ובקהילה אוהבים כתבות כאלה – 10 טיפים ליצירת מצגת מנצחת…

    תחשוב על זה.

  2. אוי סליחה, רק עכשיו ראיתי שאורלי כתבה את הפוסט… טוב נו… אורלי-צביקה…צביקה-אורלי… צבורלי ? אורליקה ?

  3. אהלן,

    באמת מצגת יפה וטיפים מועילים, תודה על שניהם, אבל.. האם זה מקרה מבחן? איפה התוצאות שאכן מה שרציתם להעביר עבר? שמתם לוגו בכל דף.. נשמע נבון.. אבל מי אמר שזה עזר? או שזה הרגיז אנשים?

  4. ליאור היקר,
    קודם כל תודה על המחמאות.
    שאלות יפות שאלת אותם ניתן בעצם לשאול כמעט על כל מקרה מבחן שמוצג ברשת,
    אין ספק שזה לא ניסוי מדעי ואולי במקום מקרה מבחן היה רצוי לקרוא לזה תיאור מקרה עם טיפים אכן- אין פה קבוצת ביקורת, אין פה מדגם מייצג, אין פה היפותזה וכו'…
    אולי הלוגו אכן הרגיז, אבל הטיפ הספציפי הזה היה חשוב לא רק כדי להשפיע על תחושת הצופים אלה בעיקר כדי לשמור על זכויות היוצרים במקרה של ציטוט והצגה בצד ג'…
    ואולי גם טיפ כזה או אחר נשמע לך לא מועיל משום כך בדיוק זה הובא כטיפ ולא כמסקנה- מוזמן לייישם לשיקול דעתך.
    ולשאלתך האם המסר עבר?
    כמות צפיות כזו אינה אקראית…שים לב כמה אתרים בחרו להוסיף את המצגת להצגה אצלם מבלי שפנינו אליהם כלל.
    לעולם לא אוכל להוכיח שהמסר עבר, אבל הוא אכן נצפה בכמות אדירה, הוא גם הוביל לתנועת גולשים אדירה ומתמשכת לאתר שלנו,
    וזו היתה בעצם המטרה המרכזית.

  5. הי ליאור.
    תודה גם כן על הפרגון.
    עוד משהו קטן שאני רוצה להוסיף על התשובה של צביקה לגבי המסר והאפקטיביות של המצגת (מעבר למה שצביקה ציין ובצדק – שהמצגת הביאה שינוי מבורך בתנועה קבועה לאתר שלנו)
    אם תראה, בנוסף ללוגו של SMO יש לוגו של 2THEFACE, שזו קבוצה שיצרנו בפייסבוק עבור צופי המצגת שיש להם עוד שאלות ושרוצים להמשיך ולהתעדכן.
    הוספנו גם קישור הרשמה לקבוצה בסוף המצגת.
    אנחנו לא מפרסמים את הקבוצה בשום מקום אחר וגם לא עושים פעולות כדי לדחוף אותה. המקום היחיד בו היא מופיעה זה בסוף המצגת הזו, ומדי יום מצטרפים לקבוצה חברים חדשים.
    אין כאן עובדות חותכות, אבל ניתן להסיק מזה שיש בכל יום אנשים שקוראים את המצגת עד סופה ומעוניינים להמשיך ולהתעדכן בתכנים דומים למצגת. זה עוד סימן כלשהו שהמסר עובר (ואולי גם שהלוגו לא כ"כ מרתיע, כי אנשים נרשמים למרות זאת).

    כמו שצביקה ציין לפני – זה לא מחקר מדעי, זה מקרה מבחן שאנחנו נותנים ממנו טיפים, לא מסקנות חד משמעיות.

  6. בוקר טוב,

    צביקה: קר למען הסר ספק – לא טענתי שהלוגו הרגיז, אלא רק שאין בפוסט המקורי שום בדיקה אם (לדוגמא) הלוגו רק פגע בPR. אני דברתי על המסר כפעילות SMO ולא כהדרכה פרופר – ז"א המסר שאני מכוון אליו הוא (במקרה הזה) – אם יש לכם שאלות פייסבוק, בואו אלינו לSMO.CO.IL..

    אורלי – אני הגעתי לקבוצה שלכם בפייסבוק לבד ולא דרך המצגת.. מצד שני, אני לא משתמש רגיל. באמת (בשביל הבדיקה) היה מענין לא לפרסם לגמרי (כולל בפייסבוק) את הקבוצה ואז לראות מה קורה..

  7. שאלה ברשותכם מתחום הקידום בפייסבוק – אני רוצה לקדם את האתר שלי בפייסבוק, והבנתי שיש אפשרות להקים "קבוצה" או מועדון מעריצים (שיש לו fans) – רק שלא הבנתי מה התועלת שיש בזה לקידום ? מעצם זה שאנשים נכנסים ורואים את האתר בפייסבוק עצמו או שפייסבוק עצמו בעצם מוציא קישורים לאתר ובכך מקדם אותו ? אשמח לתשובה ממישהו בעל ידע בתחום
    תודה, ליאור

סגור לתגובות.