רשתות חברתיות אופנה חולפת? כנס פתוח לקהל הרחב באונ' העברית

אנחנו שמחים לספר לכם על ערב מעניין שיתקיים בנושא- "רשתות חברתיות אופנה חולפת? image"
האירוע  יתקיים ב- 30 במרץ החל מהשעה 17:30 בבית מאירסדורף שבקמפוס האונ' שבירושלים ומאורגן מטעם תא בוגרי בית הספר למנהל עסקים שבאונ' העברית .

הערב פתוח לחלוטין לקהל הרחב, אולם מחייב רישום מוקדם (חינם):
 bsbogrim@savion.huji.ac.il או בטלפון 025881157.

מהרו להבטיח מקומכם.

אנחנו ניטול חלק בתוכנית הערב וכמובן שגם נשמח לפגוש אתכם שם, יהיה מעניין….

בתוכנית מספר הרצאות ופאנל:

  • פרופ' יעקב גולדנברג מביה"ס למנהל עסקים- בנושא מיהו בבר ומהי השפעתו על השיווק המודרני (ראו הסבר בתחתית הפוסט)
  • מר דוד טמיר שותף ויו"ר חברת הפרסום J.W. Thompson ישראל- בנושא תקשורת שיווק ופירסם בעידן החדש
  • פאנל בנושא- "רשתות חברתיות אופנה חולפת?"
    בהשתתפות:
    • פרופ' יעקב גולדנברג מביה"ס למנהל עסקים
    • מר דוד טמיר שותף ויו"ר חברת הפרסום J.W. Thompson ישראל
    • מר צביקה אבנרי שותף בחברת TAGADAM (וכותב בבלוג זה).
    • מר אסף צוריאל מנכ"ל חברת word of mouth

את ההשראה לנושא הפאנל היווה המאמר המעניין הבא, בו נתקלנו-  האם הגולשים עייפים מרשתות חברתיות? מאת יובל דרור, המאמר עורר אותנו לנסות וללבן את הנושא, אנחנו כמובן ממליצים בחום לכל קוראי הבלוג שמתענינים בנושא שיווק ברשתות חברתיות, לקרוא את המאמר בעיון ולבוא לשמוע את עמדות הפאנליסטים ביחס לנושא זה בערב העיון.

ניתן לעיין בהזמנה לאירוע, ובתיאור מקדים להרצאותו של פרופ' גולדנברג:

 

תיאור ההרצאה- מי הוא בבר ומהי השפעתו על השיווק המודרני:

מספרים על איש (או אישה) בעל הכינוי "בבר", המתגורר (או מתגוררת) אי שם בין חיפה לנהריה. לבבר, כך טוענים רשימה סודית של מאות (ואולי אפילו אלפים) אנשים שמקבלים באופן קבוע עדכונים, חדשות, טיפים, ודעות אישיות. רשימה זו למרות אורכה סודית, ולא כל אחד יכול להיכנס למועדון מיוחד זה. בבר (שמטעמי נוחות נשתמש מעתה בשמו כזכר), שולט במידע המופץ, והוא בעל אמינות רבה, תגובה מהירה למה שקורה בארץ, ויכולת להפיק מידע חשוב. בבר כנראה מכיר ומוכר היטב לאנשים ברשימה ודרכה הוא משפיע בצורה (כנראה מדהימה) על הצלחת מוצרים ושירותים חדשים. אמת, לאנשים ברשימתו של בבר דעה עצמאית ולא כולם פועלים לפי המלצותיו, אולם שנים של דיוק, והמלצות טובות ומועילות הפכו את בבר למוביל דעה מזן מיוחד. כוחו והשפעתו של בבר לא בניתוחים או למדנות מופלגת של השוק: כוחו של בבר הוא אך ורק בכמות עצומה של קשרים חברתיים. בבר הוא מה שקורי בלעז social hub , בעברית ללא כינוי מתאים נסתפק בגינוי "צומת חברתי מרכזי". את המידע המיוחד משיג בבר מהרשת החברתית שהוא עצמו מרכזה, ואולי אף יוצרה. בניגוד לרשתות המשחק המוכרות יותר (כמו facebook) המתאפיינות בגדלי ענק, הרשת של בבר היא רשת חברתית אמתית, המכילה אנשים מרכזיים, שמנצלים את מרכזיותם לטובת החברים ברשת. בניגוד לרשתות שננו לצורך קיום הרשת, הרשת של בבר היא רשת חברתית בעלת תוכן מעשי, פעמים רבות פונקציונאלי ותמיד אמיתי. רשתות כאילו הן רשתות חברתיות אמיתיות.

היכן ישנם עוד אנשים כמו האיש הזה? האם השפעתם באמת כה גדולה או שמא זו ראיה מוגזמת ותקוות שווא של אנשי שיווק? האם ניתן לאתר אנשים כמו בבר למרות שהם לא תמיד מופיעים על גרף המכירות שלנו? איך בעולם השיווק המודרני השפעתם תפחה למימדים כה גדולים? בשאלות אילו נדון, על קצה המזלג עם קורטוב מידע חדש, מבזקי מחקרים עדכניים בנושא, בצד תמיכה של מקרים מהשטח.