Sphinncon- איזה כיף לפגוש חברים

שלום קוראים יקרים כרגיל סיכמנו עבורכם, עד כמה שיכולנו את ההרצאות מכנס ה Sphinncon שהתקיים בירושלים.

הערות:

– מצגות יועלו בהמשך.

– תמונות שלנו מהאירוע ניתן למצוא כאן Sphinncon Israel

– צילום וידאו של האירוע ניתן למצוא Sphinncon israel video (ותודה ליאיר בר און)

– ההרצאות ניתנו באנגלית, הוקלדו בזמן אמת ועברו עריכה מאוד מהירה אז סליחה אם יש טעויות.

רק בכמה מילים סיכום חוויתי שלנו:

היה מקצועי, מעניין, מעשיר, נעים ומפרה…אנחנו כבר מצפים לפגוש את כל החברים והקולגות בכנס הבא…

פתיחה:

בארי שוורץ-

ברוכים הבאים ל Sphinncon, תודה לכולם שבאו והפכו את האירוע לאפשרי, SMX מרכזים את אירועי קידום האתרים בארה"ב ואני שמח להביא אירוע קטן מתוך האירועים שלנו לישראל, זו הפעם הראשונה שאנחנו מבצעים אירוע כזה מחוץ לארה"ב.

קצת על עצמי- אני יו"ר Sphinncon , כתבתי על מנועי חיפוש לפני כחמש שנים, אני כותב היום ב search engine land אחרי שעזבנו את searchenginewatch.com אני גם בעל חברה שקוראים לה rusty brick שמתעסקת בשיווק ברשת.

למה הכנס מתקיים בארץ ?

בעוד שבוע הבר מצווה של אחיין שלי בכותל…ואני כותב כמעט על הכול בבלוג שלי, כשכתבתי על כך שאבוא לבקר בארץ קיבלתי המון מיילים מאנשי מקצוע שרצו להפגש. אז דיברתי עם דני סוליבן ורצינו להעלות אירוע בארץ.

Sphinncon הוא האתר החברתי שלנו שהוא יותר אינטימי ומתאים לאירוע בניגוד ל SMX שמתעסק יותר בקידום כללי באתרי חיפוש.

אני מקווה שאת האירוע הבא נבצע ב2009 בתל אביב והוא כבר יהיה אירוע SMX , ויש לנו מסיבה הלילה שמומנת על ידי K ו etoro .

היום נדבר על SEO וקישורים קנויים על PPC ועל העליייה במחירי הפרסום שם, וגם פאנל על SMO.

אדבר בקצרה על כל פאנל:

בפאנל הראשון נדבר על- קניית לינקים, והאם גוגל יכולה לומר לי מה לקנות ומה לא (בעקבות פוסט של מט קאטס שאמר שגוגל הולכת להעניש על קנייה של לינקים).

רבים טוענים שמה שנפגע זה רק ה PR שנראה בסרגל הכלים אבל הכוח האמיתי כן עובר, והראיה היא שהאתרים שלי לא נפגעו בכלל בתנועת גולשים מגוגל.

בפאנל זה ידברו: אופיר כהן, סאם מיכלסון וגלעד ששון.

הפאנל השני על PPC– ידבר על איך מחירי ה PPC עולים ועולים, אנחנו רואים מגמה חדה של עליה במחירי מילות מפתח וקליקים.

למה זה קורה?

סיבה מרכזית היא קליקים "רמאיים" ומחקר שהתפרסם לאחרונה הראה שאחוז קליקי ה"רמאות" עלו בכ 50% שזה אחוז גידול מדהים בקליקים גרועים….

המחקר לא מגובה על ידי מנועי חיפוש והוא מחקר עצמאי, קשה לדעת מי עומד מאחוריו וגוגל טוענים שהמחקר לא מדוייק.

יש סיבות נוספות לעליה במחירים:

התחרות גוברת, ולקוחות חדשים שלא יודעים מה הם עושים פשוט מציעים מחירים מטורפים במכרזים שמקצינים את כל השוק.

יש גם בכלל אינפלציה בשוק.

יש סיבות נוספות שנבחן ונלמד בהמשך….

בפאנל הזה ישתתפו: איתי לויתן, אלון שפר, מיקל סאמט, וטל כהן…כולם מקצוענים בתחום.

הפאנל הסופי הוא על SMO שיווק באתרים חברתיים:

בארי מציג דף אינטרנט עם סרטון של   סנאיים שרוקדים hampster dance, כולם שלחו את זה לכולם וזה היה אחד מהסירטונים הוויראלים הראשונים.

אבל היום יש כבר המון פלטפורמות חברתיות שמאפשרות להשיג תנועת גולשים:

  • digg
  • reddit
  • stumbleupon
  • etc….

ולמה זה טוב למשווקים?

אפשר לקבל הרבה לינקים משם, ואני מרגיש שהמון מהקמפיינים הללו מאפשרים בנייה מהירה וטובה של לינקים.

ישתתפו בפאנל: אלי פלדבלום, צביקה אבנרי (אני), ליאור הנר, רועי קרת'י

אני רוצה להודות לכולם:

במיוחד למכון הגבוה לטכנולוגיה שמארח אותנו.

יש לנו גם ספונסרים שאנחנו מודים להם מאוד:

תודה למארגנים:

ותודה מיוחדת לכולכם זה באמת אירוע היסטורי

(מקרין סרטון מצוות התמיכה בגוגל בדבלין)

מתוך הסרטון- טיפ לקידום אתרים ספציפי לישראל:

הפרמטר העיקרי במשחק הוא תוכן, נכון שזה נשמע קלישאה, אבל אין ספק שאת רוב המשאבים הייתי משקיע בתוכן איכותי.

האינדקס שלנו קטן ויש לו יתרונות וחסרונות, היתרון הבולט הוא שתוכן טוב מתוגמל על ידי משתמשים ומנועי החיפוש וזה עדיף על לחפש "קומבינוט"

בנוסף יש לנו את ה webmaster tools ובאופן מפתיע לא כולם מכירים אותו בישראל, כמה מילים על הכלי:

הוא מאפשר לקבל סטטיסטיקות על האתר, להגדיר את האזור הגאוגרפי של האתר.

לאחרונה גם פתחנו קבוצה למנהלי אתרים, אנחנו קוראים הכול ומשתדלים לעזור ולהגיב כשצריך ומי שכבר ביקר שם יראה קהילת ידע מאוד חזקה.

מהסתכלות על התוכנייה של הכנס אני משוכנע שיעלו נושאים רבים ונשמח להמשיך ללבן אותם אצלינו בקבוצה.