פאנל שני PPC קישורים ממומנים Sphinncon

פאנל שני בנושא קישורים ממומנים PPC מכנס ה Sphinncon שהתקיים בירושלים.

– את המצגת של אבי ניתן להוריד כאן והיא תתוסף בהמשך לפוסט

משתתפים בפאנל:

מייקל סאמט–  pricequotes.com שנים רבות בתחום החיפוש, גם הייתי בין מפתחי הכתבן "איינשטיין" למי שזוכר. אני באינטרנט מ 94, pricequotes.com הוא מוביל בשוק הרכב בארה"ב בתחום הפרסום ב- PPC .

אלון שפרKenshoo.com יש לנו תוכנה שמבצעת אוטומיזציה של קמפיינים למפרסמים, אנחנו נתמכים על ידי מיטב קרנות ההון סיכון ובינהם סקויה,

טל כהן– מ Google מנהל תחום טכנולוגיה ופיננסים, גוגל ישראל.

איתי לויתןeasynet.co.il סוכנות שיווק באינטרנט מאז 2001 , עובדים בכל השווקים, אירופה ונעזרים בניסיון ובטכנולוגיה.

אבי וילנסקי-  promediacorp.com

אבי וילינסקי הציג את הפתיחה לפאנל:

השאלה המרכזית היא האם מודל ה PPC יחזיק מעמד עם העלייה במחירים?

 

השם שלי אבי וילנסקי ואנחנו ממוקמים במנהטן,  יש לנו לקוח לדוגמא שמנהל דרכינו תקציב פרסום של 80 מיליון דולר ואנחנו מתמחים בתחום הנדל"ן.

מה זה אינפלאציה?

הדולר קונה פחות ופחות והשטר של הדולר זול מקניית נייר טואלט,

אינפלציה- זה עלייה במחירים של מוצרים ושירותים, יותר מדי כסף רודף אחרי מעט מדי "מה לקנות" איתו, וזה בדיוק מה שקורה היום בשוק קניית "מילות המפתח".

שוק החיפוש ככלל משתלט על שוק הפרסום באינטרנט, כי הוא מדיד ומפולח ומדוייק. חברות רבות מעבירות את התקציבים שלהם לשוק החיפוש.

והחברות האלו לא בודקות בכלל את ה ROI שלהם הם פשוט רוצות להיות ראשונות למילים הרלוונטיות להם.

נקודה נוספת היא כפי שציין בארי הוא נושא הקליקים המרומים, מחקרים מראים שיש בזה ממש גידול וזה יוצר שחיקה בשוק.

אם נגיד שיש למשל את המילה- Tel Aviv Hotels אז כרגע נראה שיש בערך 10 מפרסמים אבל יש הרבה יותר מלונות בתל אביב מ-10 בלבד והם כרגע מפרסמים במדיה אחרת…אבל לאט לאט הם יתחילו גם לפרסם במנועי החיפוש.

וגם נכנסים שחקנים חדשים שמהמרים על הכול אפילו על מילים כמו Gaza strip resorts ולא אכפת להם שאין כזה דבר בכלל ושזה לא הגיוני הם פשוט מהמרים על כל מילה תחת השמש.

Microhoo! (תמונה מ mashable.com) מייקרוסופט מנסה לקנות את יאהו, המיזוג הזה לא כל כך כיפי למפרסמים….

שואל את הקהל– מה אחוז האנשים בקהל שמשלמים עבור פרסום ואילו מציגים פרסום, וכמה מפרסמים ב PPC?

תשובות הרמת הידיים הקהל– הרבה מפרסמים, מעט ב PPC.

למה המיזוג לא טוב כי זה מקטין את כמות ספקי שירות הקישורים הממומנים, שוב מעט ספקים הרבה קונים= המחירים עולים והתחרות גדלה.

סביר להניח ששוב יעלו מחירי ההקלקות.

PPC vs PPA –

רובינו מכירים את ה PPC אבל פחות את ה PPA pay per action, לכאורה זה מודל מוצלח יותר אתה משלם רק עם הלקוח "הומר" כלומר ביצע רכישה בפועל. אבל הבעיה היא שזה עוד לא התבגר ובנתיים PPC הוא השולט בשוק וזה מרכיב חשוב בתמהיל השיווק.

בשבוע שעבר גוגל דיווחו על הרווחים שלהם לרבעון כ-4 מיליארד דולר לרבעון!!

פורבס חוזה 8 ביליון דולר של הכנסות ב 2008 אז כנראה שה PPC לא נעלם בקרוב, ואנחנו צריכים להתמודד עם האינפלציה הזו.

אז השאלה היא איך בכ"ז אפשר לפעול נכון עם הפלטפורמה הזו ויש הרבה מה שאפשר לעשות,

היום אחלוק עמכם 10 טיפים לפרסום PPC:

  1. ספקים– אני ממליץ לקנות מספקים אחרים שאינם גוגל כגון Text link ads, גוגל לא היחידה שם שאפשר לפרסם אצלה במודל של PPC.
  2. גיוון– התשמשו בכמה ספקים במקביל יש גם את יאהו, מסנ וכו'…
  3. זנב ארוך– השקיעו ב"שוונץ" בקצה הזנב של החיפושים- "הזנב הארוך" מילות מפתח פחות תחרותיות…אפשר להשתמש בכלי מדידת התחרות של גוגל אדוורדס, נכון שמילים אלו יראו פחות תנועה אבל ה ROI עליהם יהיה טוב יותר וניתן יהיה לפרסם ליותר מילים זולות כדי להשיג את אותה כמות התנועה במחיר נמוך יותר. tools.seo.com
  4. מיקוד גאוגרפי– מיקוד גאוגרפי הוא החבר שלכם, אם קהל היעד שלכם ממוקד כדאי לכוון את המסר לקהל הזה.
  5. דפי נחיתה– שפרו את איכות דפי הנחיתה שלכם ושפרו את אחוז ההמרות שלכם, כדאי להתקין תוכנות סטטיסיטות שבודקות את אחוז ההקלקה לעיצוב של דף כמו www.crazyegg.com, איכות הדף גם תשפיע על עלויות הפרסום שלכם (גוגל מנסה לתגמל מפרסמים עם דפי נחיתה איכותיים יותר).
  6. שימושיות– אל תתעלמו משימושיות- useit.com usebilityeffect.com usavility.gov
  7. קראיטיב– הפרסום לא מתמצה בבחירה נכונה של המילים גם המודעות צריכות וכדאי שיהיו מנוסחות בצורה משכנעת וטובה שמסננת את קהל היעד הנכון.
  8. מיקוד דמוגרפי– אלו פרמטרים שמתחילים להיכנס, פרסום לפי מאפייני גולשים- גילאים, מין וכו'…
  9. חלוקה בזמן– פרסמו בזמנים שונים במשך היום, פרסמו כשאתם פתוחים ולא כשאתם סגורים או לא בשבת…
  10. אל תנסו להיות ראשונים!– אל תכנסו לריבים של מקום 1 הוא לרוב לא המשתלבם ביותר אל תנסו לשחק על אגו רק על המקום בו ההחזר על ההשקעה הוא הטובה ביותר.

 

הפאנל:

שאלה מה לגבי מילים שליליות?

אבי- אני בהחלט מסכים שזו דרך טובה לפלח את הלקוחות, למשל לא כדאי להתחרות במילים למשל כמ: Free ותרצה לסנן מילים כגון אלו…או Cheep  אם אתה מלון וכדומה….

שאלה האם עדיף לי לפרסם באדסנס או לפנות ישירות לבעל האתר ולבקש ממנו לקנות לינק? מה ההבדל בין לעבוד דרך רשת פרסום או קנייה ישירה של הלינק מבעל האתר…

אבי– שליטה זה ההבדל, דרך רשת פרסום אתה יכול לשלוט בסטטיסטיקות ובקריאטיב.

טל– השאלה היא מהם סידרי הגודל שאתה מנסה לעבוד מולם, יכול להיות שבפנייה ישירה תקבל מחיר נמוך יותר השאלה היא רק מה הנתונים שתוכל לשלוף.

מייקל סאמט– זו שאלה מצויינת, גוגל עושה ניסויים עם פרסומות גאדג'ט ואנחנו היינו הראשונים לפרסם עם זה ואנחנו מקבלים הרבה פניות מהמפרסמים להצבה ישירה של הגאדג'ט אבל זה לפעמים פשוט לא נוח..ועדיף לעבוד עם ברוקר שמטפל בזה.

אם נשווה בין מנועי החיפוש השונים אז בגוגל יש אפשרות לשים כמעט כמה מילים שליליות שאתה רוצה.

שאלה- SEO ו PPC איך הייתה משלב אותם בקמפיין?

אבי– על מנת להצליח ב PPC אתה חייב להתמקד על האלמנטים הבסיסים של ה SEO כמו כותרות ותוכן, כי זה משפיע גם על איכות דפי הנחיתה שלך.

טל- מחקרים מראים שאם הדומיין מופיע גם בתוצאות האורגניות וגם בקישורים הממומנים הנוכחות שלך טובה יותר בפני הלקוח.

מייקל- כן אבל אם אתה מופיע בשניהם ה CTR  בקישורים הממונים נופל, כי נכנסים בתוצאות האורגניות ואתה מאבד מיקומים בקישורים הממומנים.

איתי- אני הייתי ממליץ על פילוח וניסוי וטעייה בשניהם.

האם יש לך דפי נחיתה שונים בין PPC לבין SEO?

איתי- בהחלט, בדפי נחיתה של קישורים ממומנים אתה רוצה להעביר את הלקוח במסלול שונה לעיתים מדפי הנחיתה האורגניים.

טל– המסרים וההנעה לפעולה גם הם צריכים להיות שונים בין הדפים…כי בקישורים הממומנים אתה יכול לדעת בדיוק מאיזו מילה וחיפוש הבן אדם הגיע.

אלון– כל השאלה היא רלוונטיות וזה מתחיל ממילות המפתח, דרך המודעה ועד דף הנחיתה- הכול צריך להיות רלוונטי- ולכן כדאי לבצע פילוחים שונים.

שאלה- איך הייתם ממליצים לחלק את התקציב השיווקי בין שניהם?

איתי– זה תלוי בלקוח ובמטרות שלו, אם אנשים לא מפרסמים ב PPC אני חושב שזו טעות. בארץ יש גם רשתות כמו נטו ומרלין.

השאלה תלויה גם בקצב בו אתה מעוניין לקבל תוצאות.

טל– אם התקציב שלך הוא רק 5000 דולר אתה מאוד רוצה לראות החזרים מהירים על ההשקעה, ובדרך של SEO וקידום אתרים ייקח לך זמן עד שתראה החזר על ההשקעה הזה.

מייקל– מציג שקף שמראה נתונים מומצעים של כ 40 מיליון קליקים מאז 2002 וניתן לראות כיצד העלות לקליק עלתה מ-30 סנט לקליק לדולר בימינו.

המרה חשובה ביותר! אני למשל בדקתי אילו פרסומות הופיעו בסופרבול ואני בודק האם היתה לכך ההשפעה גם על ההקלקות בפרסומים שלנו?

המון אנשים למשל הקליקו על המודעות שלי רק בגלל שהם התענינו לראות איך נראה רכב מסויים שפורסם בסופרבול (אודי) כשהיה ברור שכל ההקלקות האלה לא יומרו לבסוף לרכישות, זה ביזבז לנו המון כסף וויכלנו לדעת את זה מראש אם היינו רק מסתכלים בסטטיסטיקות שלנו משנה שעברה…פשוט צריך ללמוד.

אלון– יש מילים גרועות ויש כאלה שהם טובות, והטיפ שלי הוא שתתחיל בקמפיין קטן רק כדי להריח את התחום ולדעת מה המילים שמבצעות המרה ואז..תשקיע בקידום.

איתי– בניגוד ל SEO אתה יכול לשלוט לחלוטין בתקציב, קידום אתרים הוא לא חינם הוא עולה במאמץ ובהשקעה והשאלה האם היא משתלמת.

מייקל ברנט מ Rank Above- עד לאן נראה לכם שהמחיר לקליקים יגיעו? איך אתם סובלים את העלייה הזו?

מייקל- שאלה מעולה, אני יכול לסבול עלייה במחירים האלו אם אני משפר את אחוזי ההמרה בהתאם, אצלינו ההמרה היא מילוי של טופס, ואנחנו יודעים למקסם את ההמרות וזה הסוד.

טל- אם אתה מונע ROI אתה רוצה להרוויח מהתקציב, יש מפרסמים אחרים שהם "שחקנים חדשים" או שחקני מיתוג שפחות רגישים ל ROI בסופו של דבר כל העסקים רוצים להרוויח.

אלון- אני הייתי ממליץ להשתמש בטכנולוגיה, הרבה פעמים נכנסים לתחרות מחירים, ניהול נכון של קמפיין לא מסתכם רק במחירים שנתתם הוא חשוב גם מבחינת שיפור האיכות. אנחנו רואים שבניית קמפיין נכונה יכולה להשפיע על כלל הקמפיין, החל מבחירת מילות המפתח דרך מודעות רלוונטיות, מדידת התנועה והתגובה שלה, שיפור דפי הנחיתה וכו'…

איתי – השורה התחתונה היא כן, אני חושב שבסופו של דבר למרות העלייה הגדולה בלחץ, נקודה נוספת היא ה CPA הוא כרגע ערוץ פנוי רווחי ואטרקטיבי למפרסמים אבל אם זאת המפרסמים לא תמיד שמחים לעבוד עם המודל הזה כי קשה להם מאוד לעקוב ולמדוד את הרכישה עצמה והם נותרו בראש של CPM ו CPC.

שאלה דברה שפירה – מה אתם חושבים על הפלטפורמות השונות שקיימות למדידת תוצאות וסטטיסטיקה?

אלון- מעבר כמובן לגוגל אנליטיקס אני ממליץ לכולם לנסות את הבטא של urchin version 6 .

מייקל- יש לנו את הסטטיסטיקות הפרטיות שלנו, אני לא מאמין בשיתוף הנתונים שלי עם מנועי חיפוש!

המספר שאני מכיר על הקלקות רמייה הם בין 10-30% של הקלקות דרעק, אבל לאחרונה יש הרבה מלחמה בהם וזה מתחיל להשתפר וזה דווקא חדשות טובות ואולי זה יוריד את המחירים.

איתי– יש לנו התנסות עם כלמיני תוכנות גוגל אנליטיקס, קליקטרקס, וובטרנדס, ויוניקה…הרבה פעמים יש שם יותר מדי אינפורמציה זה הרבה על לדעת את הצרכים. לדעתי יש יותר מדי דיבור על סוג התוכנה ולא על היתרונות והטכניקות השונות לשימוש בהם.

טל- זה פשוט מה שמתאים לעסק שלך,

אלון- אני מאמין שכדאי לבדוק קמפיינים שונים, והאם נוח לך לבחון את כל הקמפיינים כל אחד במקום אחר?

אנחנו מספקים לך במקום אחד תמונה כוללת.

תגובה אחת בנושא “פאנל שני PPC קישורים ממומנים Sphinncon”

סגור לתגובות.