פאנל ראשון- קידום אתרים באינטרנט Sphinncon

פאנל ראשון בנושא קידום אתרים SEO מכנס ה Sphinncon שהתקיים בירושלים.

המצגת של ברנקו תתוסף בהמשך (צ.א)

משתתפים בפאנל:

ברנקו רייכטמןTENS חברת קידום אתרים ותיקה, עובד 7 שנים בקידום.

סאם מיכלסוןFive Blocks מתעסקים בשיווק ברשת.

אופיר כהןCompucall, כמעט 10 שנים בתחום, מספקים קידום אתרים ללקוחות.

גלעד ששוןNekuda, עוסק בשיווק באינטרנט.

הקדמה לפאנל-

ברנקו מ www.tenswebmarketing.com 

שלום, היום אדבר על:

  • למה לינקים חשובים (יסודות של קידום)
  • אדבר על כמה עונשים שגוגל נקטו בהם לאחרונה
  • קצת על הויכוחים האחרונים בנושא
  • וגם כמה טיפים איך כן כדאי לקשר לאחרונה לאור ההגבלות של גוגל.

לינקים הם העיקר של גוגל (ולא רק תוכן כמו שאמר הבחור מגוגל בסרטון 🙂 …)

מי שלא מכיר את הרעיון שעמד בבסיס של גוגל אז ההשראה הייתה ציטוטים במאמרים מדעיים, ככל שמאמר מדעי חשוב יותר הוא מצוטט יותר ואת ההגיון הזה לקחו ברי וסרגיי מגוגל ואמרו "למה שלא נקח את הרעיון הזה גם לאתרים?"

הרעיון המקורי היה שכל לינק יחשב כ"הצבעה" אחת לאתר…ואנחנו יודעים מה נסגר עם זה…וזה הוביל לאלגוריתם מסובך של היום שמחשב גם איכויות השונות של ההצבעות והקישורים.

מאט קאטס מגוגל הודיע בבלוג שלו שגוגל תתחיל להעניש אתרים עבור מכירה של לינקים,

העונשים הידועים שגוגל מענישה באמצעותם :

  • עונשים על שם המיקומים הקרויים: -30, -90, -950, שהם המיקומים אליהם נזרקים אתרים שקנו לינקים.
  • יש גם הורדה של הדירוג PR בסרגל הכלים.
  • או הענשה שלא רואים שפשוט מדכה את האפקט של קישורים קנויים ואז אתה מבזבז הרבה כסף אבל זה לא נותן ערך.

האמת היא שרוב ההענשות נעשות ידנית על ידי דיווח של מישהו וזה קצת מזכיר לי מה שקורה כשהמשטרה (גוגל) לא מצליחה לאתר את הפושע והיא בעצם פונה לעזרת הציבור.

הטכניקה מאוד פשוטה עושים "למען יראו וייראו" מענישים את המרכזיים והגדולים בעונש גדול ואז כולם מפחדים לעשות את זה.

המצחיק הוא שהדוגמאות שמט קאטס הביא כדי להשתמש בהם כדוגמאות שליליות לקניית לינקים באתרים וכדי להוכיח עד כמה אין קשר בין הקישורים שהם קונים לתוכן ממנו הם מוציאים קישורים, אותם האתרים בדיוק מפרסמים באדוורדס בדיוק לאותם המילים ה"לא קשורות", אז איך זה הגיוני? יוצא שכשזה בקניית לינקים זה לא לינק טוב וכשזה מתפרסם באותה מילה כמודעת אדוורדס זה כן רלוונטי…?!

יש כאן קצת צביעות….

איך כן עושים לינקים ב-2008:

  • תוכן בבלוגים:
    • תראיינו מובילי דעת קהל
    • תעשו רשימות How 2
    • הודעות עיתונות הם דרך טובה
    • כדאי להוציא לינקים טובים לדפים מסויימים ולינקים אחרים עם תג Nofollow
  • השתמשו באמצעים נוספים לקבלת קישור איכותי:
    • שימו את הקישור בסביבת מילים טובה לכם
    • מקמו את הקישור במקום גבוה ונכון בתוך התוכן
    • יש משמעות לקישורים טריים וחדשים.
  • קניית קישורים– כן זה עדיין עובד, פשוט צריך לדעת איך לעשות את זה בצורה טובה ונכונה:
    • חשוב שתקנו קישורים מדפים קשורים באתרים קשורים
    • כדאי להשתמש בכלים של מנועי החיפוש להגדרת הדפים
    • ל- SEOElite יש כלי מצויין לבחינה של לינקים (נתחו לינקים של מתחרים)
  • כשאתם מפרסמים באדסנס כדאי שתבדקו באיזה אתרים המודעות שלכם הופיעו- אלו האתרים שגוגל חושב שהם קשורים למילות המפתח אליהם אתה מפרסם- צור אח"כ קשר ישיר עם בעל האתר ובקש ממנו לינק, הרי גוגל הודה שהאתרים האלה רלוונטים אליכם.
  • תנו חסויות לאירועים.
  • העבירו הרצאות במכללות.
  • אפשר לקבל גם לינקים מגוגל- אם אתם מומחים של גוגל.
  • והכי חשוב פשוט לבצע ניסוי וטעייה רבה!

 

נתחיל בפאנל:

שאלה של בן מ SEO israel – אשמח לשמוע על טכניקות שיותר רלוונטיות לקידום אתרים בארץ, כמו למשל שבארץ חוות קישורים עובדות מאוד טוב…

ברנקו– בישראל לצערי הכול מגיע בשלוש שנים איחור, כמובן שדברים שעבדו פעם בחו"ל ולא רלוונטים היום עדיין רלוונטים פה. אני התייחסתי יותר לשווקים בחו"ל. אם אתה רוצה לבצע קמפיין ארוך טווח הייתי ממליץ להשתמש בטכניקות החדשות ולא המניפולטיביות

אופיר– הכול נע סביב חווית המשתמש, כל המניפולטיבים נתפסים בסופו של דבר והגולשים הולכים לאתרים עם תוכן טוב ולא לגרועים.

שאלה- מה אנחנו יודעים על השימוש והמדידה של  תנועת הגולשים והתנהגות הגולשים על ידי מנועי החיפוש והאם זה משפיע על המיקומים?

ברנקו– בהחלט יש להם פטנט על זה, אם מסתכלים על התוצאות אנחנו רואים שמדי פעם הלינקים עוברים מעקב והם בהחלט בודקים מי נכנס לאן….כרגע הם טוענים שזה לא משפיע.

גלעד– צריך לקחת בחשבון שהם עוקבים אחרי הכול, והמידע הזה נשמר ואנחנו רק יכולים להניח שזה ישפיע.

אופיר– כל מנועי החיפוש מבצעים בדיקות על הקישורים שלכם והמיקומים שלכם. הם מבצעים בדיקות תכופות לבדוק אם אתם לא מבצעים התחזות

cloacking, אם תקראו את מה שכתוב בסרגל הכלים תראו שהם אומרים בפרוש שהם עוקבים אחרי נתוני הגלישה שלכם.

סאם– רוב האתרים נקלטים על ידי גוגל אנלטיקס…גם אם לא עוקבים אחרי הגולש המידע עדיין נשמר.

בארי- אם תציצו בהיסטוריה של גוגל, תראו שהם יודעים בדיוק מתי איך ולמה, השאלה היא האם הם עושים בכך שימוש? הם לא יודו בכך כרגע אבל אני מאמין שיעשו עוד שימוש בזה…

שאלה- אשמח לדעת מה הגישה שלכם לגבי השגת קישורים בדרך אוטומטית ביחס לדרך ידנית, ואני שואל את השאלה גם במיוחד לבעל אתר מומצע האם זה כדאי….

סאם– אני חושב שמאוד חשוב לגוון בסוג הקישורים שמקבלים, אם רוצים שדברים ייראו "טבעי" אתם צריכים להשיג קישורים מגוונים, יש לקוחות שמופיעים גבוה למילים מאוד תחרותיות וזה לקוח זהב השאלה היא מה קורה כשאתה לקוח שלא מגיע לו להיות איפה שהוא רוצה…ואז הפופולריות שלו מזוייפת ולא נמשכת לאורך זמן וכדי להשיג את זה צריך לגוון את הקישורים, אינדקסים הם לא מה שהם היו אבל אם אתה רוצה לההפך לפופולרי כדאי שתתחיל באינדקסים, בלוגים ואולי קצת החלפת קישורים…כל עוד העסק נעשה בצורה מגוונת.

אופיר– גוגל שינו את שוק השיווק כשמלמדים אותך לעשות שיווק מנחים אותך לפלח את הלקוחות, כשאתה מבצע חיפוש אתה חלק מפלח שוק מסויים החיפוש הוא הפילוח. לכן אני מציע לך לבצע גם פילוח של האתרים מהתחום שלך,

גלעד– אם אתה מחפש תוצאות מהירות שגם ירדו מהר, אולי זה כדאי אבל אם אתה מחפש יציבות אני ממש לא הייתי ממליץ

שאלה- ציינת שלינק טרי טוב יותר אתה יכול להרחיב על זה?

ברנקו- כן, (מציג גראף כיצד לינק טרי נותן מעין זריקת מרץ כאשר הוא טרי צ.א)  יש מעין "sand box" רק לא לאתרים אלה ללינקים…קודם כל נותנים להם ערך ואח"כ בודקים שוב האם זה כדאי.

אני הוספתי תוכן ל Sphinn  וקיבלתי אינדוקס תוך דקה אחת בלבד!

שאלה- האם הוותק ב Sphinn חשוב כמו בדיגג?

בארי– מה שבעיקר חשוב זה קצב ההצבעות, ואנחנו עושים עריכה ידנית.

שאלה- איך מתמודדים עם הירידת החדה בנכסי הנדל"ן לאתרים בדפי התוצאות עכשיו עם שילוב אלמנטים נוספים בדף התוצאות כמו תוצאות של סרטוני וידאו?

אופיר- זו השאלה הגדולה, תמיד הכול השתנה והשוק ישתנה כל הזמן.

סאם- הכותרות והתיאורים הופכים ליותר ויותר חשובים גולשים קוראים יותר את התוכן המוצג.

בארי- פשוט צריך לעשות שימוש גם בפלטפורמות האלה, מראה וידאו שהוא העלה נמצא במקום הראשון וקיבל חצי מיליון צפיות.

שאלות מאת איתי לוויתן-

  1. איך החיפוש הסמנטי שינה את האסטרטגיה שלכם לקידום אתרים?
  2. מה לגבי שפות אחרות ושווקים לוקאלים?

גלעד– לגבי השאלה השנייה השוק הישראלי דומה לשווקים מתפתחים אחרים, קל יותר להגיע לתוצאות אבל בעוד 3 שנים זה יהיה כמו השוק בחו"ל. ולכן צריך למצוא את השותפים הנכונים עם התוכן הנכון. יש היום הרבה מאוד כלים לעזור למצוא מילים נוספות כמו למשל Google sets אפשר למצוא הרבה מאוד דפים ומילים רלוונטיות באמצעות כלים אלו. כיצד תוצאות של חיפוש סמנטי ייראו ניתן לקבל הצצה במנוע החיפוש ASK וזה מזל שכל כך מעט מחפשים שם בנתיים…

אופיר- כמו שאמרתי קודם גם המשווקים צריכים להתאים את עצמם לקח.

ברנקו- כמו שציינתי יש טריק טובה למצוא את המילים הסמנטיות, באמצעות בדיקת האתרים בהם הופיעו המודעות שלכם בדוח האדסנס תוכלו למפות את המילים והאתרים הרלוונטים לכם זה פשוט לעשות שימוש בגוגל כדי לגלות איך לעשות שימוש בגוגל.

סאם- אנחנו מקבלים לאחרונה אימיילים מאנשים שרוצים לשלם עבור לינקים בדפים שלנו שאף אחד לא מבקר בהם וזה רק מוכיח לי שזה למטרת קישורים מדפים רלוונטים תוכנית.

שאלה- אם מישהו הופיעה גבוה למונח מסויים ונענש איך יוצאים מזה?

ברנקו- העצה הטובה ביותר היא קודם כל תחכה ועל תעשה כלום לפעמים זה סתם באג ולא הענשה בכלל…תבדוק האם אתה מופיע בחיפושים שונים, האם הדומיין שלך עדיין באינדקס. רק אחרי זמן כשאתה משוכנע שזה הענשה ושום דבר לא עוזר פשוט תקנה דומיין אחר.

סאם- אגיד לך מה החברה מTENS אמרו לי ואני תמיד נזכר בזה, כדאי גם לבדוק גם מה קרה לאחרים בתחום שלך, האם רק אתה נענשת או גם אחרים.

אופיר- כשמחכים לראות מה קרה, כדאי גם לבדוק בנתונים הסטטיסטים של האתר שלך עד כמה חמור הנזק, כדאי גם לבצע מעקב מדוקדק של מה אתם עושים כשאתם עושים נסיונות לשקם כדי שתוכלו לבדוק מה השפיע ומה גרם לעונש.

גלעד- ברוב המקרים כשאתר נפגע זה בגלל משהו שאתה עשית, תבדקו את ה Robots.txt או מפת האתר שלך, אתה גם יכול לבדוק בגוגל וובמסטר והם יגידו לך.

סאם– אנחנו גם מגישים בקשות החזרה לאינדקס ולהאשים את מקדם האתרים ההודי שלך בטעות…ולבקש חנינה.

ברי- תנסו גם להעזר בפורמים לבעלי אתרים של גוגל.

שאלה- אם יש לי מיקומים טובים האם זה מסוכן בשבילי לפרסם ב PPC? האם אחד משפיע על השני?

סאם– אני לא מאמין שזה מזיק, השאלה היא האם זה עוזר, ולדעתי זה כדאי ומומלץ כי זה יוצר שליטה על דף התוצאות.

שאלה- אנשי SEO שונאים אנשי PPC ולהפך, מתי כדאי להשתמש ב PPC כדי לקדם את ה SEO?

ברנקו– אחד מהדרכים הטובות ביותר לביצוע מחקר מילים ו"לחוש" את השוק הוא לבצע קודם כל קמפיין לכמה מילים מרכזיות ב PPC ואז לבחון את איכות ורלוונטיות התנועה ממילים מסויימות ואז לכוון את המאמץ בקידום האתר.

שאלה רועי קרת'י- האם אכפת לכם מי הלקוח שלכם ובמה הוא עוסק? כמה אתם מתעניינים באיכות התוכן של הלקוחות שלכם?

סאם– השאלה היא כמה הם משלמים 🙂

אופיר– שאלה מצויינת, הכול שאלה של איזה סוג מוניטין אתה מנסה לבנות לך כספק שירות, האם אתה מחפש עסק יציב שגודל עם הזמן או משהו יותר מהיר וקצר טווח. אישית רוב הלקוחות שלנו מספקים ערך לגולש האם הם טובים או רעים זו שאלה של דעה אישית אבל הם כן מספקים ערך.

3 תגובות בנושא “פאנל ראשון- קידום אתרים באינטרנט Sphinncon”

  1. תודה אילן,
    אני חושב שכל הפאנלים היו מענינים.
    קצת חבל לי שבפאנל של הרשתות החברתיות לא נתנו עצות וטיפים פרקטיים כמו בפאנלים האחרים.
    אולי נעשה בהמשך איזה פוסט השלמה למחסור הזה…
    קצת טיפים ל"מקדמי אתרים" על איך משיגים לינקים לאתר מפלטפורמות חברתיות וקצת טיפים למי שקצת יצא מהראש של מקדמי אתרים ולא רוצה רק לינקים לאתר ופשוט רוצה לדעת איך לשווק כמו שצריך בפלטפורמה חברתית…מקווה שנגיע לזה.
    הזמן עושק מה שהלב חושק

סגור לתגובות.