פאנל שלישי SMO שיווק ברשתות חברתיות Sphinncon

פאנל שלישי בנושא שיווק ברשתות חברתיות SMO מכנס ה Sphinncon שהתקיים בירושלים.

– המצגת של אלי תתוסף בהמשך.

הערה חשובה (צביקה אבנרי)- מכיוון שהשתתפתי בפאנל, דברי לא הובאו במלואם בסיכום זה, וכן פורמט הפאנל לא איפשר להבהיר את כלל עמדתי בנושא ומשום כך הדברים נאמרו בצורה חדה על מנת לעורר רושם.
בקרוב אפרסם פוסט השוטח את הפילוסופיה שלי בנושא שיווק SMO וגם על אופן השילוב שלו בתמהיל השיווק עם מתודות SEO תחום שקרוב לליבי, ולמען הסר ספק למי שמשום מה התבלבל ולא הבין את דברי נכון- קידום האתרים הוא התחום ממנו צמחתי, כל דברי נאמרו בכדי לעורר דיון ולהציג בצורה חתוכה את ה"צד השני" ויש לי רק חיבה והערכה מקצועית רבה לתחום הקידום כשלעצמו וכמובן לאנשי המקצוע העוסקים בו 🙂

משתתפים בפאנל:

אלי פלדבלום- מנכ"ל בחברת www.rankabove.com

ליאור הנר- עובד בחברת www.yedda.com

רועי קרת'ני-כותב ב www.techcrunch.com

צביקה אבנרי-שותף בחברת TAGADAM וכותב כאן בבלוג

פתיחת הפאנל אלי פלדבלום:

הדבר החשוב ביותר כשמדברים על שיווק בכלל, הוא לשים לב לנושא המרכזי – חברות רוצות לעשות כסף ורווחים, השאלה הנשאלת היא האם שיווק חברתי מביא בסוף לרווחים?

מה זה שיווק חברתי?

שיווק באתרים שונים שמכילים אינטראקצייה חברתית כמו דיג, דלישס, סטמבלפון, יוטיוב, פליקר, סלייד.

Foxonomy – אתרים שמשתמשים בכלים חברתיים ומבקשים מהגולש לפעול בהם.

הדבר החשוב ביותר בשיווק חברתי זה איך עובדים עם הגולשים.

צריך להכיר אותם דרך אתרים כמו בלוגים, טוויטר.

למה לעשות שיווק חברתי?

צריך לעשות את זה כי כולם עושים את זה. אם אתם לא עושים את זה, כנראה שאתם מפסידים המון תנועה.

בכל התעשיה 60% מהתנועה מגיעה מאתרים חברתיים.

כמה כללים:

התוכן הוא לא העיקר בהכרח אלה הפופולאריות שולטת

אופן תצוגת התוכן משחק תפקיד חשוב, זה לא רק התוכן עצמו כמו גם איך שמציגים אותו

אופטימיזציה של הטקסט

הבנת הקהל והגולשים – מה הצרכים שלהם?

לדעת מתי להגיד לא.

לא לכל אתר מתאים שיווק חברתי, יש אתרים שזה יכול להזיק להם.

האם לעשות שיווק חברתי?

לא כל פרסום הוא פרסום שמתאים בהכרח לאתרים חברתיים

צריך לקחת בחשבון איך הגולשים יגיבו לפעילות חברתית

צרייך לחשוב האם התנועה של הגולשים תוביל להכנסות, לא תמיד הרבה תנועה זה הדבר הנכון.

ע"פ ניתוח לקוח של RANKABOVE תנועה מאתרים חברתיים תלויה בסוג האתר שאותו מנסים לשווק, באתרי מכירות – שיווק חברתי לא היה יעיל כמו תנועה ממנועי חיפוש, אבל עבור אתרי תוכן- האתרים החברתיים עשו עבודה טובה צריך לעשות ניסויים ולגלות מה הדברים שעובדים באתר שלכם.

פייסבוק

ניתן לקבל תנועה מפייסבוק דרך מגוון דרכים – מה שנמצא הכי אפקטיבי זה NOTES/POST , TOPIC, WALL – דווקא דרך אפליקציות לא רואים הרבה תנועה לאתרים. השיחות העיקריות בפייסבוק מתבצעות בעיקר בהודעות, בWALL שבעמוד הפרופיל.

הפאנל:

האם קבלת לינקים מאתרים חברתיים יכולה להזיק מבחינת קידום אתרים? האם זה יכול לפגוע בSEO?

צביקה: יש לי בעייה במדדים שבהם אתם מודדים את האפקטיביות של השיווק באתרים החברתיים למשל מדידת ה"הצלחה" על בסיס כמות התנועה לאתר היא לדעתי טעות, האם בלוג שאין בו כניסות , אבל יש לו אלפי גולשים רשומים שקוראים אותו בRSS הוא בלוג טוב או לא?

ליאור: אני לא רואה את זה מהכיוון של השאלה שלך לקבל לינקים זה לא הדבר המרכזי, זה המטרה הלא נכונה. שיווק זה לא ההגדרה הנכונה – מה שחשוב הוא לגרום לאנשים להבין את התוכן שאתה מייצר להם. אם אתה רוצה לקבל הרבה גולשים ומהר -תעשה מניפולציות להופיע בעמוד ראשון בדיג.
אם אתה רוצה לבנות אסטרטגיה לטווח ארוך, חשוב לחשוב טוב מראש על התוכן, ליצור משהו ששווה לדבר עליו, לבדוק האם המוצר שלך הוא ממשהו שיגרום לאנשים לדבר עליו. הדבר החשוב ביותר הוא לשים באתר כפתורים של שיתוף ולגרום לאנשים לשתף במידע שאתה יוצר במקום להשיג קישורים ולזכות בכמה דק' של תהילה.

כל מה שעושים שיש לו השפעה חיובית על המוצר – כנראה שזה דבר טוב למוצר. קל לאתר דברים שמשפיעים לרעה על המותג.

רועי: בישראל הרבה אנשים מתחילים באסטרטגית SEO לפני שמתנסים בחווית המשתמש על המוצר. כולם שוכחים שהמוצר לא מוכן בחצי השנה הראשונה. פעם כתבתי על מוצר וזה גרם לקריסה של החברה, הם לא היו מוכנים לזה. חשוב קודם לעשות SMO ולהבין מה הגולשים חושבים על המוצר לפני שמשקיעים כסף על המשך השיווק

אלי: אנשים בגוגל מנתחים את התנועה מהאתרים החברתיים, ולכן הם גם יודעים לייחס חשיבות לעבודת SMO טובה.

צביקה: תפסיקו לדבר על מדידת התנועה וכמה גולשים באו לאתר אל תנסו לגרום לגולשים לעבור פלטפורמה, תעבירו את התוכן ליוזרים, תמכרו דברים דרך פלטפורמות חברתיות – ווידג'טים, אפליקציות, RSS ותנגישו את התוכן לגולשים.

שאלה לאלי: לאלי יש בפרופיל של פייסבוק תאור "אנחנו שולטים ביוטוב". יש לך משהו להגיד על זה?

אלי: יוטיוב מבוסס על צפיות, שליטה ביוטיוב מבוססת על הבנת הסינרגיה בין המתודות של ההפצה של הסרטים. סרט ביוטיוב יכול להופיע באתר עצמו, בתוצאות מנועי החיפוש, באתרים אחרים וכו'… שליטה ביוטיוב זה משהו שבעיקר משעשע אותי לכתוב, אבל הדבר הנכון הוא שחשוב לתת לאנשים דברים שמעניין אותם לראות ואז הסינרגיה תבוא לידי ביטוי . חשוב להבין ששיווק ביוטיוב זה לא שיווק באתר עצמו, אלא דרך להגיע לגולשים בכל מיני מקום.

רועי: נגיד שאתם מגיעים לעמוד הראשי בדיג – העמוד הראשי בד"כ מלא בדברים טובים ומעניינים. גם אם מצליחים לעשות מניפולציה למערכת, זה לא אומר שהאתר עצמו לא מציג דברים בעלי ערך, אתה תופיע ותעלם.

כשכותבים עליך בטקרנץ' זה עושה מכה של כניסות, אבל זה מיד יורד אם המוצר לא טוב.

SEO זה טוב, אבל זה לא המדד – המדד הוא האם הגולשים חוזרים לאתר, האם הם יספרו לחברים על האתר. זה נכון מבחינת תנועה אבל לא מבחינה עסקית.

ליאור: אם רוצים לראות קמפיין איכותי שעלה ביוטיוב כדאי לראות את הוידאו של האדם שמחץ דברים בבלנדר – אני לא יודע כמה כסף זה הכניס לחברה, ואני לא בטוח אם המוצר הוא הוידאו או הבלנדר אבל בטוח שאנשים זוכרים את זה. אם יש לך מוצר, זה מקום נכון לשווק אותו בו.

רועי: אני חושב שהקמפיין של הבלנדר הוא דוג' לקמפיין ויראלי חזק,הוא השפיע על אנשים שמחפשים בלנדר לקנות את הבלנדר הזה. אם הוא העלה את המכירות של המוצר ב800% (נתון שהוצג ע"י מישהו בקהל…) כנראה שזה באמת עשה עבודה טובה.

ליאור: אם אתה רוצה לקבל תנועה מיידית – תשלם לחברת PPC ותקבל תוצאות. אם אתה רוצה לקבל תוצאות מתמטיות בקמפיין ויראלי, תצטרך להתחיל במוצר טוב.

אלי: הרבה קמפיינים ויראלים עושים טעות בזה שהם לא מספיק מחזקים בקמפיין את המוצר שהם משווקים. אם אתם רוצים שאנשים יבואו למוצר שלכם – תניעו אותם, תגידו להם שיש לכם עוד וידיאוים, תאפשרו להם להרשם לעדכונים נוספים.

תגובה אחת בנושא “פאנל שלישי SMO שיווק ברשתות חברתיות Sphinncon”

סגור לתגובות.