פרסום ב Google וברשת התוכן של גוגל The google content network / ציפי רינגלר

רוצים לפרסם בגוגל אדוורדס?

מגיע לך 200 ש"ח שובר התנסות במתנה, חינם ובלי שום התחייבות!

קבלו קופון- 200 ש"ח שובר מתנה לגוגל אדוורדס

מרצה: ציפי רינגלר, אסטרטגית ומנהלת לקוחות בגוגל.

ההרצאה: היתרונות בפרסום ברשת התוכן של גוגל.

הקליקו לקריאת- הרצאות קודמות שלנו מסדנאות השגרירים

סיכום הרצאה מתוך סדנת שגרירים של גוגל ישראל:

כולנו מכירים את הפרסום ברשת החיפוש של גוגל PPC מאפשר להביא את המודעה המתאימה ברגע הנכון ביחס לחיפוש של הגולש, וקל לנו לכוון בדיוק לקהל היעד שמחפש את המוצר ו/או השירות שלנו.

קל למדוד את הביצועים, למדוד המרות, לידים, להוסיף מילים לשנות בידים וכו’…

אבל גולשים באינטרנט לא רק מבצעים חיפושים, הם גם גולשים באתרי תוכן, ומפרסמים מעונינים לאתר אותנו באופן אפקטיבי גם שם. עד לא מזמן לא היה קל לבצע פרסום עם באנרים עם היתרונות שקיימים בפרסום עבור חיפוש.

היתרונות של פרסום בבאנרים- היכולת להביע יותר רגש ו”תחושה” באמצעות תמונות ומסרים שלא עוברים בטקסט בלבד.

שלושה יתרונות מרכזיים:

  1. הגעה לקהל רחב דרך אדוורדס
  2. לתקשר עם הקהל במקום המתאים
  3. למקסם את האפקט של התועלת הפרסומית

נרחיב קצת על כל אחד:

1. הגעה לקהל רחב-



היתרון הוא רשת המפרסמים הגדולה של גוגל, אתרי תוכן רבים כגון הניו יורק טיימס, nrg, בלוגים ועוד….

הרשת כוללת גם אתרי “פרמיום” שפונים לקהל רחב mass media וגם אתרי נישה סביב קהל מצומצם.

מחקרים מראים שכאשר מפרסמים באתרי נישה הגולשים מגיבים פי 2 למודעה, הגיוני לפרסם “מחבט טניס” בקהילה של חובבי טניס וכו’..

2. הגעה לקהל המתאים-

ישנם 2 דרכים להעביר מסר באמצעות רשת התוכן

  1. contextual targeting פרסום מבוסס הקשר- המערכת של גוגל יודעת לקרוא את התוכן המוצג בדף, המערכת מנתחת את הטקסט ויודעת להתאים לטקסט את המודעה הרלוונטית לתוכן.
  2. placement targeting פרסום מבוסס מיקום- אני בוחר מספר אתרים שאני יודע מראש שאני מעוניין לפרסם בהם, ואני מציג שם באנר שאני מעוניין שיופיע שם.

יש לנו גמישות מאוד גדולה במודל התמחור:

  1. CPM- לפי חשיפות- מתאים יותר למיתוג..
  2. CPC- תשלום לפי קליק- אם מתאים לנו לשלם רק עבור גולש שהביע עניין במוצר ויגיע לאתר.
  3. virtual CPA– עלות לפי פעולה, אם מתאים לנו יותר לשלם רק עבור ליד ספציפי.

3. ייעול התועלת הפרסומית-

המערכת מספקת דוחות רבים, מי ראה את הבאנר, באיזה אתר, איפה זה היה יותר אפקטיבי וכו’…בדיוק כמו הדוחות שיש לנו בפרסום ב Search במודל PPC.

  • Placement performance reports
  • google conversion tracking
  • google analytics

איך בונים את קמפיין כזה:

setting>>networks devices and extensions >>content>>

שם בוחרים בין האופציות:

  • entire network
  • pages i manage

טיפ– רצוי להפריד בין קמפיין החיפוש לבין קמפיין התוכן, לנהל אותם בנפרד ובתקציב שונה.

נקודות למחשבה:

  • המערכת מסתכלת על המילים שלכם בתור “השראה” לכן רצוי להשתמש בלפחות כ 5-20 מילים בקבוצה כדי שהמערכת תדע להגדיר באופן טוב יותר את ההקשר.
  • אין אפשרות לכוון לרצף מילים מדוייק exact
  • לוקח לקמפיין כזה בערך שבועיים עד שהוא מגיע לאופטמיזציה

בניית קמפיין ממוקד אתרים:

אחרי שהגדרתי שאני רוצה קמפיין מבוסס אתרים,

אני הולכת להגדרה של האתרים שאני מעוניינת להופיע בהם.

placemnt tool – מאפשר לי לבחון, אם אתרים שאני מעוניין בהם נמצאים ברשת המפרסמים ו/או למצוא אתרים רלוונטים עבורי שנמצאים בתוך רשת התוכן, אני יכול לאתר אתרים בכמה אופנים:

  1. לפי קטגוריה
  2. לפי מילים והקשר
  3. לפי רשימת אתרים שאני מזין
  • חשוב- אם רוצים לפרסם למשל ביוטיוב – צריך להגדיר אנגלית כשפת הקמפיין.

העלאת הבאנר: לשונית ‘Ads’ – בוחרים אם להציב מודעת טקסט, תמונה – בוחרים Image Ad.

סטנדרטים לבאנר:

סוג-

  • jpg,Gif
  • Flash
  • Rich media- עד 30 שניות אנימציה

גודל- גדלים מאושרים

גודל קובץ- עד 50k

פרסום ברשתות חברתיות בתוך הרשת של גוגל:

במחקר שעשו גילו שלגולשים ביוטיוב יש יותר תשומת לב ותגובה ביחס לפרסום מול גולשים שצופים בפרסומות בטלוויזיה.

קל להגיע ליוטיוב דרך Adwords, דרך ה Placment Tool  וכשמזינים את הURL  של Youtube זה יציג אפשרות לפלח לפי קטגוריות נושאים ו/או לפי פילוחים דמוגרפים.

יש 2 פורמטים של תמונה שאפשר לפרסם בהם

  • text
  • Image- 480X70
  • flash

איך לפרסם ב Youtube באמצעות גוגל אדוורדס

קישוריים רלוונטים באדוורדס לפרסום ב Youtube

יש גם אופציה חדשה נוספת וידאו כמודעת פרסום אינטראטקיבית Click to Play

חשוב להבהיר– הפרסומות לא מופיעות על תוכן של גולשים פרטיים אלה רק על וידיואים של שותפי תוכן שגוגל עובדת איתם.



ליודיואים רשמיים נוספים הקליקו

רוצים לפרסם בגוגל אדוורדס?

מגיע לך 200 ש"ח שובר התנסות במתנה, חינם ובלי שום התחייבות!

קבלו קופון- 200 ש"ח שובר מתנה לגוגל אדוורדס

תגובה אחת בנושא “פרסום ב Google וברשת התוכן של גוגל The google content network / ציפי רינגלר”

סגור לתגובות.