בבילון החדש babylon.com השינוי שהחברה ביצעה מפי מנכ"ל החברה אלון כרמלי

הרצאה זו סוכמה על ידינו במסגרת כינוס "שיווק באינטרנט מטראפיק למכירות" שאירגן פורום MIT ישראל.

דובר– אלון כרמלי מנכ"ל babylon.com  (קיראו עוד על הדוברים כאן).

נושא ההרצאה: בבילון החדש Babilon.com השינוי שהחברה ביצעה.

 

סיכום ההרצאה:

היום אנסה לסקור את התהליך שעברנו, ואת המסקנות הרלוונטיות מתהליך זה לכל עסק או חברת תוכנה.

קודם קצת רקע על בבילון:

נוסדנו ב 1997 כחברת אינטרנט- החברה התבססה בהתחלה על פרסומות- ולא הצליחה להתבסס על זה כל כך.

ב 2002 נגמר המזומן והפכה לחברת תוכנה שמכרה רשיונות- והעסק התחיל לעבוד…היה צריך להקים מערך Support ומערך QA שלא היה צריך כשהמוצר היה חינמי.

ב 2007 החברה חוזרת להיות חברה אינטרנטית- והסיבה העיקרית לכך היא שהמודלים העסקיים ברשת התרחבו כל כך, שזה איפשר לנו להיות גם חברת רשיון וגם חברת אינטרנט.

הנפקנו בפבואר שנה שעברה, ב 2007 השליטה על החברה מעוברת בשווי 30 מיליון דולר היום נסחרת בשווי של 60 מיליון דולר.

הפעילות בישראל ויש לנו כ-80 עובדים.

קצת מספרים ונתונים על האתר:

  • 250,000 מבקרים חדשים ביום.
  • 50,00 מורידים גירסת ניסיון 20% "המרה".
  • מתוכם קונים בפועל כ 500 לקוחות.
  • דרך בבילון מבוצעים 600,000 חיפושים.
  • החברה יותר ממכפילה את עצמה בתוך פחות משנה בכמעט כל פרמטר.
  • 50 מיליון התקנות סה"כ היום בעולם (רובם לא שילמו) מתוכם 3 מ' משלמים.
  • רווח/הפסד- אנלסטים מצפים שבבילון תכניס כ 20 מיליון דולר ותרוויח כ-3 מ'.

ניגש ללב העניין:

תבנית הבסיס לעסק (מתאים להימורים, כרטיסי אשראי, מט"ח וכו'…) הוא תרשים הזרימה הבא (מעגלי):

מסיגים איכשהו את התנועה -> מבררים מה התנועה מחפשת (צורכי הלקוח) -> נותנים פתרון מותאם -> ויכולת אמידה של ערך הלקוח -> השגת תנועה…וחוזר חלילה…

מה שחשוב לעסק זה הסל"ד כלומר הקצב בוא הגלגל הזה מסתובב וזהו לב העסק- וצריך להבין איך דואגים להיזון החוזר הזה.

שמעתם קודם סשנים שקשורים לשיווק אבל אני אתרחק מזה היום ולדעתי המפתח ל"שמן" של הגלגל הוא הרבה יותר טכנולוגי מאשר שיווקי.

(מציג שקף המעיד על צמיחה הולכת וגדלה של תנועה מרבעון לרבעון).

כמה דוגמאות שקשורות לגידול התלויים דווקא בטכנולוגיה וממש לא בשיווק:

גילינו בסטטיסטיקות שמרבית הגולשים שמבקרים אותנו 20% מתוכם נמצאים על מערכת הפעלה של מקינטוש והמערכת שלנו לא עובדת על מערכת ההפעלה הזו בכלל…. אותם הגולשים מהווים 34% מזמן השהייה באתר-> כולם מחפשים איך מפעילים את בבילון במק, אחרי שגילנו נתון זה החלטנו שבאמת נשיק בקרוב גירסה מותאמת למק.

דוגמא נוספת- בבילון במשך שנים קיבלה הרבה תנועה מסין אבל ההמרות היו גרועות, וכשניתחנו את הסיבות גילינו שהבעיות הם לא העלות עצמה אלה אמצעי התשלום עצמם והפתרון שמצאנו לכך הוא להעניק לקהל הסיני גירסה מלאה וחינמית שהמודל העסקי שלו הוא לא תשלום מרשיון אלה פתרון אחר.

שאלה שהתמודדנו איתה היא איך מייצרים ערך מוסף מגולש בלי לפגוע בהמרות:

לדוגמא ביצענו שיתוף פעולה עם גוגל שמאפשר חיפוש של גוגל עם תרגום חינם של בבילון בצד אנחנו מביעים לשם תנועה באמצעות האפשרות שאנחנו נותנים לכל מי שתמקין את בבילון להחלפת ברירת מחדל החיפוש בבראוזר. בעקבות השקת השירות הערך של כל גולש שלנו הלך וגדל.

ניתן לראות שהגרף עולה בפיקים ובהתמדה. במשך 6 חודשים עלינו ב 350% ערך מגולש.

בבילון במשך שנים דגלה בעובדה שהיוזר יוכל להשתמש בתוכנה גם כשהוא מנותק מהרשת.

במשך שנים בבילון הייתה תוכנה בנפח של כ 17 mb, וגילינו שבאמת זמן ההורדה הוא קריטי ולכן הורדנו משמעותית את גודל התוכנה ל 6 mb וזמן ההורדה הצטמצם מ-3 דקות ל 60 שניות וזה השפיע משמעותית על אחוז ההמרה וכמובן גם על ההכנסות.

אפשר לראות את משפך התנועה של החנות של בבילון מתוך 17,000 איש 1543 מילאו פרטים ו 269 ביצעו קניות. ניסינו להבין למה יש נטישה כל כך גדולה, וגילינו שאנשים רבים נוטשים בגלל שהם לא קיבלו "דף אישור" לרכישה ולכן ביטלנו את הדף הזה שהרי גם ככה הם מקבלים את האישור במייל.

התנועה לאתר שלנו מגיעה מ- 50% מחיפושים אורגניים ו 50% מאפלייט וקנייה של מדיה ככל שערך הגולש עולה יותר כך אנחנו יכולים להשקיע יותר בקנייה ורכישה של לקוחות חדשים.

2 תגובות בנושא “בבילון החדש babylon.com השינוי שהחברה ביצעה מפי מנכ"ל החברה אלון כרמלי”

  1. בבילון הולכים להתאבדות במסווה של גדילה. גוגל ימחצו אותם בהמרות של תנועה ומכירת מדיה בצורה אפקטיבית. בבילון היו חייבים להישאר על המסלול הבטוח של כסף ממנויים. לא כל חברה יכולה לעשות מיליארדים ממוצר אחד (שימציאו עוד מוצרים!)

סגור לתגובות.