קידום אתרים-לשלוט בתוצאות החיפוש בגוגל באמצעות ריכוז הפעילות שלכם ברשת/ ברנקו ריכטמן

הרצאה זו סוכמה על ידינו במסגרת כינוס "שיווק באינטרנט מטראפיק למכירות" שאירגן פורום MIT ישראל.

דובר– ברנקו ריכטמן מהנדס SEO בכיר בחברת Tens webmarketing ובעל הבלוג SEO Scientist (קיראו עוד על הדוברים כאן).

נושא ההרצאה: לשלוט בתוצאות החיפוש בגוגל באמצעות ריכוז הפעילות שלכם ברשת.

+ פאנל שאלות- לשלושת דוברי הערב.

מצגת ההרצאה:

סיכום ההרצאה:

העקרונות המדעיים שמלווים תכנון וביצוע ניסויים בבילוגיה ובמדע הם בדיוק אותם העקרונות שחשוב להקפיד עליהם בשיווק באינטרנט.

אני הולך לדבר היום על תחום ה SEO- קידום אתרים במנועי חיפוש.

כפי שנאמר לחברות צעירות וחדשות חשוב להשיג תנועה ראשונית שתייצר להם קהל לקוחות ראשוני לקראת גיוס הון.

אני הולך "לירות לעצמי ברגל" וללמד אתכם היום איך לבצע את הדברים בעצמכם לפני שפניתם לחברה מקצועית בכדי שתקדם עבורכם את האתר נלמד כיצד אתם יכולים לרתום את המאמצים שלכם ברשת לטובתכם.

נפתח בתונים מעניינים לפתיחה:

  • ביולי 2008 גוגל חצה את קו 7 מיליארד החיפושים בחודש.

(מציג גרף המדגים את הדומיננטיות של גוגל בשוק החיפוש ביחס למתחרים שלהם).

  • חברות צפון אמריקאיות (ארה"ב וקנדה בלבד) השקיעו כ 12 ביליון דולר בשיווק במנועי חיפוש בלבד. והניבוי הוא שהסכום הזה יכפיל את עצמו.
  • יותר מ 95% מהגולשים לא עוברים את דף התוצאות הראשונות ובתוך הדף הזה.
  • יותר 56% לא עוברים את התוצאה הראשונה שמופיעה בעמוד הראשון.
  • מחקרים מראים כי קידום אתרים בשיטת SEO נתן את החזרי ההשקעה מהגבוהים ביותר ביחס לערוצי שיווק אחרים ברשת.

עמוד התוצאות של גוגל מורכב משני אלמנטים שונים: למעלה ובצד ניתן לראות את ה PPC קישורים ממומנים,ומתחת ניתן לראות תוצאות "אורגניות" טבעיות.

ישנם כל מיני טקטיקות ושיטות ישנות (פחות רלוונטיות להיום) בהם השתמשו מקדמי אתרים "פרה-היסטוריים":

  • תגי מטא תג
  • רישום לדיירקטוריס וכדומה…

אבל היום אתם כבר לא מתחרים רק מול המתחרים שלכם, היום אתם מתחרים אפילו עם מוצרים אחרים של גוגל: תוצאות הרלוונטיות לחיפושים יציגו תוצאות מגוגל מפות, וכאלה הרלוונטיות לוידאו יציגו תוצאות מיוטיוב וכדומה…ולכן היום צריך חשיבה יותר רחבה וטקטיקות יותר מתקדמות של SEO.

SEO של היום זה לא שירות בסגנון של מוסכניק שמתקן משהו ואתם מייד קופצים למיקומים גבוהים אלה ליווי וייעוץ שיווקי מההתחלה- מהנחייה כיצד יש להקים באופן נכון את האתר, לכיצד לרתום את הודעות העיתונות שלכם באופן שיקדם את המיקומים שלכם ויחזק את קמפיין ה PPC שלכם וכו'..

נצלול קצת לטיפים:

טיפים הנוגעים להקמת אתר

  • מבנה הקישורים URL– היום רוב הלקוחות בונים אתרים דינאמיים, מנועי חיפוש לא כל כך אוהבים כתובות דינאמיות המכילות סימני שאלה וכל מיני סימנים מוזרים כגון- '?' '#' ועוד…
    כדאי לבצע קישורים "נקיים" מסימנים ושכוללים מילות מפתח בתוך הקישור.
  • תוכן כפול Duplicate content– באתרים רבים למשל הפונים ל"ערים" שונים יוצגו אותם דפים בדיוק עם מעט מאוד שינויים (דף ירושלים יראה דומה לדף תל אביב) גוגל עלול לזהות את הכפילות ככפילות מיותרת ולא לכלול דווקא את הדף שאתם מעונינים בהם-> ויש לזה פיתרון צד שרת.
  • דפי שגיאה 404– כשמישהו מגיע לכתובת שגויה יוצג בפניו דף שגיאה ואפשר לרתום דפים אלו לטובתכם.
  • שפת התכנות– למשל הרבה מתכנתים אוהבים ליצור דפי ניווט על בסיס ג'אווה אבל גוגל לא יודע לקרוא את סרגל הניווט הזה.

קמפיין PPC-

איך אפשר לנצל את קמפיין ה PPC שלכם לטובת קידום אתרים?

אפשר לבחון אילו מילים נותנים לכם יותר המרות, וגם גוגל מספקים מספרים שמאפשרים לכם לבצע הערכה של גודל השוק עבור מילה מסויימת.

כמו כן בכל תחום יש "זנב ארוך" של ביטויים שיכולים להביא תנועה רחבה.

Social Media אתרים כמו Digg ,stumbleupon, twitter

סטטיסטית ניתן לראות שהתנועה מאתרים האלו מביאה "פיקים" גדולים מאוד.

חברת התעופה Jetblue משתמשת למשל בחשבון שפתחה ב Twitter כדי לתת הודעות חברה, או להודיע על דחיות מטוסים וטיפים כיצד לאתר את הרכב….

איך לנצל תוכן שלא נמצא באתר

גם בחומר פרסומי שאתם נותנים כמו מאמרים כדאי לשלב קישורים לאתר, כי הרבה פעמים מצטטים את אותו המאמר באתרים אחרים וניתן לקבל הרבה קישורים.

חשוב להשתמש בהודעות עיתונות PR וכדומה…

פאנל שאלות- לשלושת הדוברים:

ש: עד כמה חשוב גיל הדומיין וגיל האתר לגבי מיקומים בגוגל?

ש: האם גוגל מעניש אתר בדירוגים האורגניים אם אתה משלם ב PPC

ת ברנקו:

לגבי השאלה הראשונה- כן יש קשר בין מיקומים גבוהים לגיל אבל האם הם שם בגלל הוותק שלהם או בגלל שהיה להם פשוט יותר זמן לצבור קישורים, אבל זה תשובה פשטנית ואני מציע למי שמעוניין לקדם אתר להשקיע ברלוונטיות ולקבל לינקים ולא ליצור לינקים באופן מלאכותי.

לגבי השאלה השנייה- בשום פנים ואופן לא.

ש: אם מצטטים את המאמר שלי האם זה לא יוצר מצב של תוכן כפול וזה יכול לפגוע בי?

ת: לרוב הדף המצוטט שלך ימצא במקום עם הרבה מאוד תוכן אחר מסביב, חוץ מזה גוגל לא באמת תמיד טובים באיתור התוכן הכפול.

ש: יש שכדאי להקים כמה אתרים קטנים במקום אתר אחד גדול האם זה כדאי לך?

ת: פעם אחרונה שבדקתי 90% מתוצאות החיפוש היו מויקפדיה וזה לא בדיוק אתר קטן…והוא מצליח להתברג בראש הרבה מאוד תוצאות. אם היית שואל אותי אני הייתי משקיע קודם כל באתר אחד גדול ורק אח"כ כשיש נישה מסויימת שמתמקצעת הייתי שוקל להפריד את התוכן הזה לאתר אחר.

ש: האם יש לגוגל דרך לבצע אינדוקס של תוצאות למשל של מנוע חיפוש?

ת: דרך ראשונה היא למשל לפתוח חשבון ב Google webmasters tools .

ש לדבי: מה פרופיל האנשים שעובדים בצוות שלך ואיך אפשר למצוא אנשים כאלה?

סך הכול 6 אנשים- הצוות שלי בנוי משני מתכנתים, מישהי שאחראית לשלוח את המייל, ואני מגייסת מישהי לנהל את ה PPC כי ראיתי שחברות חיצוניות לא עושות את זה.

ש: האם שם הדומיין חשוב למשל מילת המפתח בתוך שם הדומיין ו/או .net ביחס למשל ל .com וכדומה…?

ת: אם תמצא אחד טוב נתחלק בכסף…גוגל כבר אמרו שאם יש לך שם דומיין שהוא בדיוק מילת המפתח אז יש לך קצת יתרון, אבל מהניסיון שלי עיקר היתרון. הדרך הבטוחה היא ללכת על שם הגיוני ולא לנסות להגזים שם. יש דברים אחרים רלוונטים.

יש פערים גם בהצגת המיקומים בין שווקים שונים, אם אתם מקום ראשון בארץ זה לא אומר שאתם בהכרח במקום ראשון גם בחו"ל ופרמטרים שונים יכולים להשפיע על כך: מיקום השרת, מבנה הדומיין, השפה וכו'….

ש: האם יש יכולת לתת עצות כלליות בנושא אחוזי המרות?

ת: לא אין שום כלל אצבע וזה משתנה מתעשייה לתעשייה אבל אני ממליצה לנסות לחשב ולכמת את ערך הגולש שלכם.

7 תגובות בנושא “קידום אתרים-לשלוט בתוצאות החיפוש בגוגל באמצעות ריכוז הפעילות שלכם ברשת/ ברנקו ריכטמן”

  1. "לירות לעצמי ברגל"
    לצערי נראה שאין כאן שום דבר מעבר לבסיס הכי בסיסי. קצת לא יפה ליצור ציפיות ואח"כ לאכזב.

  2. @צביקה, תודה על הכיסוי. רק תיקון קטן, זה "ריכטמן" ולא "רייטמן"

    @מנחם, אני שמח שאתה חושב שזה בסיסי. זאת בדיוק הייתה המטרה. הקהל לא היה קהל של מקדמי אתרים או מומחים בתחום, אלא קהל של יזמים.

  3. שום דבר אינו בטוח בקידום אתרים – אך ישנם דברים שאפשר פחות או יותר לדעת.. לפי דעתי גיל הדומיין חשוב מאוד לקידום אתר – אך גם ראיתי אתרים שעלו אחרי שבוע והגיעו לעמוד ראשון..

  4. יש לי טיפ מנצח לכל מי שרוצה לקדם אתר בעצמו…. לקרוא! לקרוא! ולקרוא!

    תרשמו לפורומים, בלוגים וכו'. זהו תחום מאד דינאמי ומאד יצירתי ואין הרבה כללי אצבע שיביאו אתכם למקומות הראשונים. כמו כל תחום שיווקי אחר

    בהצלחה…

  5. מקווה שבאפליקון יהיה משהו עם יותר בשר מזה. הרי ברנקו הוא מדען ומדענים מטבע עבודתם צריכים לחדש לקהל…

סגור לתגובות.