Steve Rubel- ווידג'טים – תחילתה של מהפכת ה web 3.0

סיכום הרצאתו המרתקת של Steve Rubel בכנס widgetcon האחרון, קריאה מהנה: DSC01346

Picture to Picture widgets & web 3.0 / Steve Rubel

הווידג'טים מבשרים היום  את מהפכת ה- web 3.0 … כן אף אחד עוד לא הבין מה זה בדיוק  web 2.0 וכבר אני מכריז היום על ה- web 3.0, אבל בהחלט יש כאן שלב היסטורי נוסף ומשמעותי, אם הווב 2.0 מתאפיין באתרי תוכן גולשים, הרי ה web 3.0 מסמל את פריצת התוכן את מסגרת האתר- אתרים יהפכו מאתרים סטטים בלבד לשירותים מקוונים והם יספקו תוכן לאפליקציות חיצוניות להם.

כך התוכן מוצא אותך…..בכל פלטפורמות ההפצה. יש כאן גם שינוי תרבותי עמוק ולא רק התפתחות טכנולוגיה.

לאנשים היום כבר פשוט אין זמן, כבר דיברו על זה שהתרבות  הופכת לתרבות של חטיפים:

 image_thumb_thumb

כל מי שקורא את הבלוג שלי יודע שאני מת על ווידג'טים ועל ההתפתחות הטכנולוגית הזו. אצלי זה התחיל בדסקטופ, והיום אני משחק הרבה בעיצוב דף הבית האישי שלי ב www.igoogle.com אני אוהב את זה, אני גם אוהב את זה בסלולרי שלי.

אבל השאלה הגדולה היא איך כל השירותים מתחברים ביניהם-אינטרנט, מובייל. וגם איך ווידג'טים יכולים לדבר האחד עם השני…ולדעתי זה הכיוון.

clearspring  הצליחו בגדול (ואני מודה יש לי קשר מסחרי איתם), אבל היכולת לקחת ווידג'ט ולשים בכל אתר הוא זה שהיווה הפריצה המשמעותית.רואים שאם עושים שת"פ עם מפתחים מנצחים.

כל אתר יצטרך לייצר שירותי אינטרנט ופתיחת השירות  ל- API הוא מנוף צמיחה משמעותי ביותר.אבל אני גם חושב שהדבר הבא הוא הסלולרי.

אבל נחזור לשאלת חיבור השירותים, בעל אתר צריך לוודא שהתוכן שלו נגיש וזמין ויכול להופיע בכל מקום. הטכנולוגיה כבר קיימת, אבל אציג דוגמאות של אתרים שכבר עושים את זה בפועל:

זה התחיל עם יוטיוב עם אפשרות ה embeding שלהם.

אבל גם ליאהו למשל, יש תוכנה שמאפשרת ליצור ולקחת גרפים של מניות- http://finance.yahoo.com/badges/

דוגמא נוספת ליישום מדהים- google earth , אבל בואו ותראו מה עשתה cbs , הם יצרו שיכבת פיד kml על ה Google earth שמאפשר לך לראות ידיעות חדשותיות לפי המיקום הגאוגרפי שלהם בעולם-מדהים.

וכמובן שלאחרונה facebook הפכו למושא הערגה של כל המפתחים אחרי פתיחת ה API שלהם כולם רוצים להתממשק אליהם.

אז סיכמתי כמה אסטרטגיות להצלחה:

  1. השתלב– תבחן איך אתה מתאים את התוכן שלך למקומות קטנים ולכל פלטפורמה אפשרית שתתפתח, כיום facebook למשל אבל בעתיד מי יודע מה….
  2. שתף– זה חשוב וצריך לבחון את זה בכמה דרכים- אם יש לי ווידג'ט בכמה מערכות שונות, איך אני מסנכרן אותם, סטנדרטים בווידג'טים זה המפתח וזה עוד לא יציב מספיק ולא מפותח מספיק.
    השאלה גם איך מתמרצים אנשים שרוצים לעזור לך לעשות את זה וגוגל עושים מאמץ יפה בכיוון-בתוכנית תגמול המפתחים שלהם.
  3. התחבר– הווידג'ט של גוגל טולק פשוט ניתן לשילוב בפלטפורמות רבות וזה בדיוק מה שתוכנת מסרים צריכה לדעת לעשות.
  4. הישאר פתוח– עזור לאנשים לעזור לך, אתה לא יודע הכול..תהיה פתוח להצעות ולשירותים של אחרים ותאפשר לפלטפורמה שלך להיות גמישה.

דוגמא שאני אוהב להציג קניתי עכשיו i pod ורציתי אריזה אז הלכתי לאתר של Goincase חברה קטנה שמייצרת אריזות, בתחתית האתר ראיתי שהם עוקבים אחרי התגיות של שם החברה שלהם באתרים ושירותים וזה בידיוק מה שאני מדבר עליו-דיבור עם מערכות אחרות והבנה שללקוח יש גם מסגרות אחרות ברשת שהוא נוטל בהם חלק ואתה צריך להשתלב בכך, Goincase הבינו שהם מותג והם בחרו לדבר עם הלקוחות שלהם ועם מה שהלקוחות שלהם יוצרים דרך הצגת התמונות והוידיאוים מאתרים חברתיים באתר המרכזי שלהם, הם יצרו בפשטות פלטפורמה מדברת ושיח עם הלקוחות.

אני חושב שבקרוב הטלוויזיה תהפך גם היא לפלטפורמה לווידג'טים וצריך לחשוב על זה…כולנו אוהבים את הטיקרים שרצים מתחת לקריין החדשות הטיקר שמראה חדשות, ועידכוני מניות…כשחושבים על זה לעומק במידה רבה זה ווידג'ט וככל שה iptv יתפתח לדעתי הווידג'טים יצמחו גם בטלוויזיה בהתאם.

חברות המדיה צריכות לוודא שהתוכן שלהם יצא לכל מקום, וזה מתחיל היום קצת עם ה RSS אבל הייתי רוצה שזה יהיה יותר נפוץ.

תודה על הזמן שלכם ואתם מוזמנים לבוא ולבקר בבלוג שלי micropersuasion

 תנו לנו לעבוד בשבילכם הירשמו לעדכוני ה-RSS שלנו וקבלו הכל ישירות אליכם.

 

תגובה אחת בנושא “Steve Rubel- ווידג'טים – תחילתה של מהפכת ה web 3.0”

סגור לתגובות.